خبرگزاری کار ایران

مهدی نوید ادهم:

آموزش مسائل‌جنسی در برنامه سند ۲۰۳۰ صحت ندارد /حواشی هیچ مناسبتی با محتوای اصلی سند نداشت

کد خبر : ۴۹۷۳۲۲

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با بیان اینکه حواشی مربوط به سند۲۰۳۰ هیچ مناسبتی با محتوای اصلی این سند ندارد، گفت: متأسفانه آن چیزی که در جامعه از سند۲۰۳۰ مطرح شده ، جفایی در حق آموزش وپرورش و معلمین عزیز است.

به گزارش ایلنا، مهدی نوید ادهم عصر امروز در سلسله نشست‌های عصر تربیت با موضوع، «بررسی آثار تربیتی سند ۲۰۳۰» که در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهارکرد: بحث درباره سند ۲۰۳۰ در حال حاضر دارای گفتمان‌های متفاوتی در جامعه است که استراتژی اصلی دولت و نظام جمهوری اسلامی پس از فرمایشات رهبری در دیدار معلمان، متوقف کردن این سند است و این فرمایش رهبری برای تمامی دستگاه‌ها فصل‌الخطاب خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه به تبیین ابعاد مختلف این سند در حوزه مسائل فرهنگی پرداخته می‌شود، تصریح کرد: ابتدا باید به این سؤال پاسخ دهیم که آیا باید با فرهنگ و تمدن غرب مواجهه‌ای داشته باشیم یا خیر؟ تمدن غرب براساس اندیشه اومانیسم و لیبرالیسم پایه‌گذاری شده که با فرهنگ خدامحوری اسلام تضادهای زیادی دارد. اگر هیچ مناسبتی نداشته باشیم، باید حصاری را برای کشور درنظر بگیریم که به نظر می‌رسد، این اندیشه راهبرد اصلی حاکمیت نیست .

نوید مواجهه فعال و هوشمندانه با تمدن غرب را به عنوان راه اصلی عنوان کرد و افزود: پشتوانه قوی فرهنگی و دستاوردهای آموزش وپرورش در این زمینه بسیار زیاد است اما باید بدانیم با یک نظام سلطه مواجه‌ایم و در این رویارویی باید از کیان و اندیشه‌های دینی خودمان دفاع کنیم .

دبیرکل شورای‌عالی آموزش وپرورش سند تحول بنیادین را تنها نسخه کشور برای اقدامات اجرایی آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد: از روز اول مطرح شدن سند ۲۰۳۰، اعلام شد که در آموزش و پرورش یک سند به نام سند تحول بنیادین که مصوب شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی و شورای‌عالی آموزش و پرورش است، وجود دارد و هر برنامه یا سند اجرایی دیگر باید در ذیل آن قرار گیرد، به همین علت است که می‌گوییم برنامه عمل ۲۰۳۰ در عرض سند تحول نیست بلکه در طول آن است و این مهم بارها از زبان وزیر و معاونان آن  در رسانه‌ها عنوان شده است .

وی با اشاره به حواشی پیش آمده درباره برنامه عمل ۲۰۳۰ ، تصریح کرد: کاهش ساعات درس دینی قرآن، آموزش مسائل جنسی، تغییر در سبک زندگی مطابق تمدن غرب و تغییر در ساعات برخی از دروس، همه و همه جفایی است که به ناحق به آموزش وپرورش و معلمین شریف کشور وارد شده است و هیچ‌کدام صحت ندارد .

نوید به تصویب ساعات دروس در نظام جدید آموزشی در کشور از سال ۹۱ اشاره کرد وگفت: در دوره دوم متوسطه به دلیل اضافه شدن برخی دروس جدید مانند  « سبک زندگی»، «مدیریت خانواده»، «تفکر و پژوهش» و «سواد رسانه ای در دوره دوم متوسطه» باید یا ساعات حضور دانش آموزان در مدرسه افزایش می یافت و یا از ساعات برخی دروس کم می شد که بنابه دلایل خاص ، ساعات برخی از دروس ، مانند ریاضی، شیمی، زیست، ادبیات و... کاهش یافت ، اما ساعت درس دینی و قرآن را بنا به حساسیت‌های فرهنگی کشور در رشته ریاضی و تجربی، یک ساعت کاهش در رشته علوم انسانی ۴ ساعت افزایش یافت اما آنچه در رسانه‌ها بیشتر بازتاب داشت، کاهش یک ساعت در رشته ریاضی و تجربی بود .

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش خاطرنشان کرد:  اینها برخی از حواشی پیش آمده درباره سند ۲۰۳۰ است که باعث شد بیشتر زمان مسئولان آموزش وپرورش صرف پاسخ‌گویی به این شایعات در فضای رسانه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز