خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

مردم گوشت را از مراکز معتبر تهیه کنند

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۹۳۰

سخنگوی وزارت بهداشت از کاهش تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج حریرچی امروز در نشست خبری درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: امسال نسبت به سال گذشته کاهش در ابتلا داشتیم. همچنین بیماران مبتلا به این بیماری به طور رایگان درمان می‌شوند.

وی اظهار کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که گوشت را از مراکز معتبر تهیه کنند، چرا که در این مراکز حتی اگر گوشتی آلوده باشد با توجه به روش‌های نگهداری هم شناسایی شده و هم عامل بیماری از بین می‌رود. همچنین توصیه می‌کنیم مردم از دست زدن به دام‌هایی که از سلامت آنها مطمئن نیستند؛ خودداری کرده، چرا که یکی از راه‌های انتقال این بیماری گزش کنه از طریق تماس با دام است و همچنین از تماس با ترشحات و خون و لاشه حیوان خودداری کنند.

او ادامه داد: میزان مرگ و میر بیماری تب کریمه کنگو در 20 سال گذشته در جهان 30 درصد است اما در کشور ما آمار این مرگ و میر حدود 15 درصد یعنی حدود نصف آمار جهانی است البته به نظر ما حتی یک مورد مرگ و میر هم زیاد است و نباید باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص تجهیزات بیمارستانی گفت: ما اقدامات وسیعی درباره تخت‌های جدید بیمارستانی داشتیم. 2 میلیون و 500 هزار مترمربع نوسازی مراکز بیمارستانی داشتیم.

حریرچی درباره بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها گفت: بدهی بیمه‌ها نسبت به گذشته تغییری نکرده البته ما پیگیر هستیم و هم سازمان تامین اجتماعی و هم بیمه سلامت در حال اقدامات لازم برای رفع این بدهی‌ها هستند. بیمارستان‌های ما به خاطر تاخیر در پرداخت بیمه دچار فشارهای مضاعفی می‌شوند و ما امیدواریم با تامین منابع جدید و استفاده بهینه از آن و همچنین تامین منابع جدید در نظام سلامت و کنترل هزینه‌ها این مشکلات را برطرف کنیم.

او درباره نظارت وزارت بهداشت بر فرآورده‌ها و محصولاتی که مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد، گفت: وزارت بهداشت نسبت به فرآورده‌هایی که به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است، نظارت دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تجمع پاتوبیولوژیست‌ها در مقابل وزارت بهداشت اظهار داشت: همه اقشاری که در حوزه بهداشت و درمان مشغول فعالیت هستند برای این وزارتخانه محترم بوده ولی باید بگویم که تجمعات خیابانی برای رفع مشکلات کمک کننده نیست ما اقشار روشنفکر با تحصیلات دانشگاهی هستیم که این نوع تجمعات زیبنده ما نیست و باید با گفتمان مشکلات خود را حل و فصل کنیم.

او ادامه داد: گروه‌های مختلف نظرات متفاوت و اهداف و مصالح متفاوت دارند اما به نظر من در اینجا باید همه گروه‌ها به تولیت وزارت بهداشت اطمینان کنند چرا که تولیت هم از نظر قانونی و هم از نظر اخلاقی بر انجام تعهداتش نسبت به گروه‌های مختلف درمانی پایبند است و مطمئنا مصالح مردم و گروه‌های مختلف درمانی از اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان است.

حریرچی خاطرنشان کرد: تا پایان این دولت برنامه‌های معوقه را انجام خواهیم داد. به عنوان یک کارشناس می‌گویم این دوره جزء منحصر به فردترین دوره‌های وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز