خبرگزاری کار ایران

تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۰۴۲

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور از شروع طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی (به ویژه قنادیها و کارگاههای تولید زولبیا و بامیه و.... ) در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عصمت تقی آبادی اظهار داشت : به‌ منظور تامین امنیت غذایی شهروندان ، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از تاریخ سوم خرداد ماه شروع شده که هدف از اجرای این طرح تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی عرضه شده در سطح منطقه تحت پوشش دانشکده و ارتقا و تامین سلامت روزه‌داران عزیز است.

وی افزود : در این طرح 8 اکیپ 3 نفره از کارشناسان بهداشت محیط وحرفه ای معاونت بهداشت جهت کنترل مواد غذایی در کارگاههای شیرینی پزی و قنادی ، آبمیوه فروشیها و رستورانها مشارکت می کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطر نشان کرد : همچنین همزمان با سراسر کشور و با شروع ماه مبارک رمضان تعداد20 اکیپ در ساعات اداری و6 اکیپ در ساعات غیر اداری بازدیدهای مداوم را بر عهده خواهند داشت.

عصمت تقی آبادی وجود وسایل و ابزار کنترل مواد غذایی را از مزایای طرح امسال دانست و یاد آور شد : میزان بالای پراکسید در روغن زولبیا ، بامیه و کلیه مواد غذایی سرخ شدنی سرطانزا بوده و می تواند مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد نماید . لذا از شهروندان تقاضا می شود خرید مواد غذایی مورد نیاز خود را فقط از قنادیهای دارای مجوز انجام دهند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد با مشارکت سازمانهای مختلف ازجمله دادگستری ، نیروی انتظامی ، مجمع امورصنفی و... شاهد کاهش بیش از پیش تخلفات بهداشتی ، باشیم .

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره 190وزارت بهداشت تماس حاصل فرمایند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز