خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست شهرستان گیلانغرب:

فاجعه در رودخانه گواور/ مرگ ومیر آبزیان به علت فاضلاب گاوداری

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۹۶۶

هزاران قطعه ماهی در رودخانه گواور به علت رها سازی فاضلاب شهر سرمست در رودخانه و همچنین هدایت فاضلاب گاوداری آن منطقه ، تلف شدند.

به گزارش ایلنا، فریبرز بساطی رئیس اداره محیط زیست شهرستان گیلانغرب با اعلام این خبر گفت: درپی گزارشات مردمی درخصوص مرگ ومیر ماهیان در رودخانه گواور، مامورین این اداره بلافاصله به محل اعزام ومتاسفانه شاهد مرگ ومیر تعداد زیادی از ماهیان درمسیرپیچ رودخانه شدند.

وی افزود:پس از بررسی کامل منطقه محقق گردید دو عامل پسماند دفع فاضلاب گاوداری آن منطقه به رودخانه همچنین رهاسازی فاضلاب شهر سرمست در رودخانه مذکور سبب بروز چنین فاجعه ناگواری شده‌است. 

بساطی گفت: این درحالیست که اداره محیط زیست شهرستان گیلانغرب بارها اخطاریه‌هایی مبنی برجلوگیری از رهاسازی پسماند گاوداری مذکور صادر نموده‌است. همچنین طی چندین نامه به اداره آب وفاضلاب گواور خواستار مدیریت مناسب فاضلاب وساماندهی آن شده‌بودیم که متاسفانه علیرغم پیگیری‌های فراوان این اداره تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته‌است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان گیلانغرب گفت: بررسی عوامل موجود وپیگیری جدی آن تا رسیدن به نتیجه مطلوب در دستور کار این اداره قرار گرفته  و به زودی شاهد رودخانه ای پاک وعاری ازآلودگی خواهیم بود.

فریبز بساطی درخصوص رودخانه گواور گفت:رودخانه  گواور که از شهر سرمست سرچشمه و نهایتا از روستای باسکه میگذرد  مسیر غنی  از آب و محیطی قابل توجه برای آبزیان در فصول پر بارش سال بوده و از قدیم به رودخانه ای پرآب شهرت داشته و مورد استفاده کشاورزان و مردم واقع شده  و در دو سال اخیر نیزبا تداوم بارشها وضعیت خوبی پیداکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز