خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح پایش سلامت کودکان در مناطق محروم خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۲۷۲

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در استان خراسان رضوی اقدامات انجام شده طی یک ماه اخیر در این معاونت را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر محمود شهامتی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در استان خراسان رضوی، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات طی روزهای گذشته  ویزیت عمومی توسط پزشک و اجرای طرح پایش سلامت بر روی ۱۲۰ کودک در دبستان دخترانه هدف(منطقه میامی) و ۱۸۰ کودک در دبستان پسرانه زرین‌تاج(روستای ساغروان) است که در این طرح، کنترل قد، وزن و غربالگری کودکان از نظر مشکلات اسکلتی-عضلانی بررسی شد که در این بین تعدادی از کودکان به متخصص ارتوپدی ارجاع داده شدند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در خراسان رضوی افزود: اجرای طرح غربالگری دیابت، کنترل قند و فشار خون همکاران، داوطلبان و امدادگران فعال در جمعیت هلال احمر این استان نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

شهامتی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات بهداشت مادر و کودک و غربالگری فشار خون در روستای زلزله زده منطقه رضویه، عنوان کرد: همچنین آموزش بهداشت بانوان توسط کارشناس مامایی، ارائه خدمات بهداشتی و دارویی رایگان، کنترل فشار خون بانوان و تحویل شیر خشک برای نوزادان مناطق زلزله زده رضویه انجام شد.

وی در پایان افزود: برگزاری کلاس آموزشی بهداشت مادر و کودک در منطقه محروم گلشهر توسط کارشناس مامایی و اجرای دوره آموزشی توان افزایی تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری در سبزوار نیز از فعالیت‌های موثر انجام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز