خبرگزاری کار ایران

مطالبات کانون صنفی خوزستان از دولت دوازدهم؛

فعالان صنفی زندانی، آزاد شوند و به کار بازگردند/ با تسهیلات ویژه جلوی خروج معلمان از خوزستان را بگیرید

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۰۶۵

دبیر کل کانون صنفی معلمان خوزستان گفت: تقاضای خروجی و انتقال معلمان از خوزستان بسیار زیاد و در مقابل، ورودی آن صفر است، از همین رو معلمان خوزستانی این درخواست را از دولت دوازدهم دارند که تسهیلات ویژه‌ای برای این معلمان در نظر بگیرند تا ضمن کاهش تقاضای خروجیِ استان، دل به ماندن داشته باشند.

پیروز نامی؛ دبیر کل کانون صنفی معلمان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد مطالبات فرهنگیان از دولت بعد گفت: مهمترین مطالبه صنفی ما از دولت جدید که مصرانه بر آن پافشاری داریم تا به نتیجه مطلوب برسد، موضوع فعالان صنفی فرهنگی زندانی و برگشت به کار آنها بعد از آزادی است.

وی اظهار داشت: متاسفانه اکنون تعدادی از دوستان و فعالان صنفی فرهنگیان به اتهامات امنیتی و با احکام سنگین در زندان به سر می‌برند. مطالبه اصلی ما از دولت دوزادهم این است که این عزیزان از زندان آزاد و برگشت به کار شوند. امروز بطور نمونه رسول بداغی را داریم که با وجود پشت سرگذاشتنِ ۶ سال حبس و آزادی، اجازه بازگشت به کار را ندارد.

این فعال صنفی گفت: گذشته از خواسته‌های صنفی اما بدون شک اولین انتظار ما معلمان، سامان بخشی به وضع حقوقی و معیشتی‌مان بوده که در مقایسه با کارکنان سایر وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی بسیار ناچیز است. درست است که در دولت یازدهم قدمهایی برداشته شد، اما با توجه به فعالیتی که می‌کنیم، انتظار بیشتری داریم. یک مرحله از طرح رتبه‌بندی به اجرا درآمد و در حالی که قرار بود سال قبل با اجرای مرحله دومِ آن، مقداری وضعیت حقوقی بهتر شود، اجرا نشد و مسکوت ماند.

نامی همچنین به محروم بودن معلمان از خدمات رفاهی مناسب اشاره کرد و افزود: متاسفانه سالهاست که فرهنگیان از امکانات رفاهی معمول و آنچه سایر پرسنل دولت از آن برخوردار هستند، بی بهره‌اند. ما این انتظار را که به نظر توقع بزرگی نیست، داریم که بتوانیم از خدمات رفاهی مناسب برخوردار باشیم.

دبیر کل کانون صنفی معلمان خوزستان با بیان اینکه در احکام بسیاری از کارکنان دولت، حق و حقوق و مزایایی را می‌بینید که در احکام ما فرهنگیان اصلاً وجود ندارد، اضافه کرد: با دیدن و مقایسه احکامِ منِ معلم و کارمند یک نهاد دولتیِ دیگر، به عینه متوجه می‌شوید که خیلی از حقوق و مزایا برای ما در نظر گرفته نمی‌شود، این درحالیست که در خود آموزش و پرورش نیز، خیلی از ما که در مناطق محروم در حال خدمت هستیم به لحاظ حق و حقوق و مزایا، هیچ تفاوتی با یک معلم شاغل در تهران، اصفهان و یا شیراز نداریم و تفاوت دریافتی شاید بین ۵۰ – ۶۰ هزار تومان تا نهایت ۱۰۰ هزارتومان باشد!

وی به مشخص شدن وضع صندوق ذخیره فرهنگیان بعنوان یکی از مطالبات بحق معلمان اشاره کرد و ادامه داد: ما از دولت دوازدهم خواستاریم که در اقدامی عاجل و عادلانه، پیگیری‌های لازم را صورت داده و  ترتیبی اتخاذ کند که پولِ دسترنجِ معلمان که به هر دلیلی از صندوق  خارج شده است، به آن بازگردانده شود.

این فعال صنفیِ معلمان به شرایط بسیار بد بیمه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: وضعیت بیمه واقعاً اسفبار است. بیمه‌ای که هیچ کجا آن را به رسمیت نمی‌شناسد و به دلیل بدحسابی ارگانی با آن قرارداد نمی‌بندد. داروخانه‌ای نیز طرف قرارداد آن نیست و شاید تعداد معدودی از بیمارستان‌ها با آن همکاری داشته باشند. به لحاظ پرداخت هزینه‌ها هم یک ماه و شاید بیشتر زمان می‌برد و در نهایت خیلی از فاکتورها را هم به دلایل مختلف و سخت‌گیری‌های فزاینده قبول نمی‌کنند.

او ادامه داد: جدا از این بی‌هویتیِ درمانی، سال به سال هم تعرفه‌ها و پرداختی حق بیمه را  افزایش می‌دهند و این در حالیست که سال به سال سطح و میزان ارائه خدمات این بیمه پایین‌تر می‌آید. بطور مثال خدمات دندانپزشکی و هزینه‌های بینایی سنجی را حذف کرده‌اند و کمک هزینه‌های عینک از ۵ سال پیش به این سو، حتی یک ریال هم افزایش پیدا نکرده و همان ۵۰ هزار تومان باقی مانده است.

نامی به میزان بالای متقاضیان انتقالی و خروجی معلمان در خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: تقاضای خروجی و انتقال معلمان از خوزستان بسیار زیاد و در مقابل، ورودی آن صفر است. اینجا شاید تنها استانی باشد که این همه معلم اضافه کار و حق التدریس در آن مشغول باشند. در حالی که در استانهای دیگر ظرفیت تکمیل است و شاید اصلاً اضافه کاری وجود نداشته باشد. معلمان خوزستان این درخواست را از دولت دوازدهم دارند که تمهیداتی اندیشیده شده و تسهیلات ویژه‌ای برای معلمان خوزستان در نظر بگیرند که ضمن کاهش تقاضای خروجیِ استان، معلمان دل به ماندن داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز