خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی بیستمین کنگره انجمن اورولوژی مطرح کرد:

سیگاری‌ها، بیشترین مبتلایان به سرطان مثانه

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۸۹۲

دبیر اجرایی بیستمین کنگره انجمن اورولوژی گفت: افراد سیگاری بیشترین مبتلایان به سرطان مثانه در ایران را تشکیل می‌دهند و خوشبختانه این بیماری در زنان ایرانی شیوع کمتری دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی زرگر؛ دبیر اجرایی بیستمین کنگره انجمن اورولوژی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: شایع ترین سرطان مانند همه نقاط دنیا در حوزه اورولوژی و سرطان های پروستات، کلیه و مثانه است که البته سرطان های قابل پیشگیری نیز هستند.

او ادامه داد: این نوع از سرطان ها اگر به موقع تشخیص داده شوند، به راحتی می تواند مورد درمان قرار گیرد و خوشبختانه با یک آزمایش ساده قابل پیشگیری هستند.

دبیر احرایی بیستمین کنگره انجمن اورولوژی گفت: ادرار خونی در سرطان مثانه از مهمترین نشانه هاست و افراد هر گونه تغییر رنگ در ادرار را باید جدی بگیرند.

او خاطر نشان کرد: سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر نیز از دیگر عوامل شایع در سرطان مثانه است. همچنین افرادی که در کارخانه های رنگ رزی و مواد شیمیایی کار می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان مثانه هستند.

او با بیان اینکه این سرطان در زنان شیوع کمتری دارد گفت: افراد سیگاری بیشترین مبتلایان به سرطان مثانه در ایران را تشکیل می‌دهند.

زرگر درباره بیماری سنگ کلیه نیز گفت: روشهای درمان این بیماری نیز از 25 سال گذشته پیشرفت های زیادی داشته و امکان درمان بیمار راحت‌تر شده است.

همچنین حسن جمشیدیان دبیر علمی کنگره با بیان اینکه 14 میهمان خارجی در این کنگره حضور دارند، گفت: امسال در کنگره از شاخه‌های استانی انجمن اورولوژی نیز استفاده می‌شود.  همچنین مقالات برتر را از میان همه مقالات انتخاب می‌کنیم.

همچنین عباس بصیری، رییس انجمن اورولوژی ایران نیز گفت: سال آینده بیست‌ویکمین کنگره انجمن اورولوژی ایران از 29 خردادماه تا 1 تیرماه برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز