خبرگزاری کار ایران

رییس بیستمین کنگره اورولوژی ایران:

کردستان و کرمانشاه بیشترین آمار مبتلایان به سنگ کلیه را دارند

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۸۵۲

رییس بیستمین کنگره اورولوژی ایران گفت: استانهای کردستان و کرمانشاه بیشترین آمار مبتلایان به سنگ کلیه را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید امیر محسن ضیایی در بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با تبریک فرارسیدن سوم خرداد و فتح خرمشهر اظهار کرد: ما در روزهایی که گذشت از یک آزمون بزرگ سربلند بیرون آمدیم و مردم نشان دادند که از لحاظ سیاسی به رشد رسیده‌اند.

او با تشکر از کسانی که در برگزاری این کنگره کمک کردند، ادامه داد: این کنگره فرصتی است برای گفتگو بین افراد تا بتوانند تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

رییس بیستمین کنگره اورولوژی گفت: در این کنگره به شاخه‌های استانی نیز توجه داشتیم و سعی کردیم مشارکت همگان را داشته باشیم.

ضیایی با اشاره به دانش اورولوژی در ایران تصریح کرد: دانش اورولوژی در ایران وضعیت بسیار خوبی دارد.

او با بیان اینکه رشته اورولوژی در ایران پیشرفته و توسعه یافته است، ادامه داد: ما در کشورمان در زمینه تربیت نیروی انسانی در این رشته بسیار موفق بودیم و خوشبختانه در این زمینه کمبود نداریم و باید روی کیفیت آموزش و اخلاق حرفه‌ای و پزشکی تمرکز کنیم.

رییس کنگره بیستمین انجمن اورولوژی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در زمینه تولید علم در کشور کارهای خوبی صورت گرفته و ما شاهد موفقیت‌هایی در این زمینه بودیم.

همچنین ضیایی در حاشیه بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران در جمع خبرنگاران گفت: کمتر از 2 تا 3 هزار نفر در ایران مبتلا به سنگ کلیه هستند که این آمار در مقایسه با جمعیت زیاد نیست.

او ادامه داد: یک سوم از این جمعیت مبتلا به سنگ مجاری ادراری هستند.

رییس کنگره بیستمین انجمن اورولوژی گفت: استانهای کردستان و کرمانشاه بیشترین آمار مبتلایان به سنگ کلیه را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز