خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه آزاد:

به دنبال بورسیه نخبگانی هستیم که تمکن مالی ندارند

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۸۰۸

سرپرست دانشگاه آزاد گفت:‌ اولین کار ما جذب نخبگان است. باید از آنها حمایت مالی شود. ما باید افرادی که تمکن مالی ندارند را در دانشگاه‌های معتبر جهان بورسیه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌محمد نوریان (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) در پنجمین همایش دانشگاه آزاد گفت: خوشبختانه در طی این چند سال برگزاری همایش دانشگاه آزاد همزمان شده با جشنواره فناوری و کارآفرینی. کارآفرینی که در کشور عامل تولید ثروت و گسترش دامنه دانش بوده است. بزرگوارانی که به دنبال پول و مسائل مادی نیستند و این نخبگان به دنبال احساس تاثیرگذاری مشارکت در بهتر شدن زندگی مردم و ... هستند در حقیقت وظیفه ما این است که از این قشر حمایت مالی کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد ادامه داد: این جشنواره بهانه‌ای برای تکریم جایگاه نخبگان و تشویق افراد نخبه است زیرا آنها تلاش می‌کنند برای زندگی راحت‌تر مردم فعالیت کنند. طبق اعلام سازمان یونسکو 2.5 درصد مردم که نخبگان هستند به عنوان جهان مرکزی از آنها یاد می‌شود. در کشور ما هم افرادی از این جهان مرکزی وجود دارند و ما باید به این سوال برسیم که در سال چه تعداد از این افراد را تحویل جامعه می‌دهیم و چه تعدادی از آنها مهاجرت می‌کنند؟

وی با اشاره به جذب نخبگان گفت: اولین کار ما جذب نخبگان است. باید از آنها حمایت مالی شود و همچنین افرادی که تمکن مالی ندارند را در دانشگاه‌های معتبر جهان بورسیه کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به 9 استراتژی این دانشگاه برای بالا بردن سطح کیفیت و کمیت این سازمان گفت: ایجاد شبکه‌های علمی پژوهشگران و فرهیختگان، همکاری با صنایع مهم و استراتژیک کشور، توسعه فناوری برای تبدیل علم به ثروت، توسعه تحصیلات تکمیلی در راستای برنامه توسعه کشور، تاکید بر شیوه‌های نوین آموزشی، تعامل و هماهنگی با دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید بر گسترش و تامین مطالعات در حوزه علوم انسانی، بین‌المللی سازی دانشگاه آزاد از طریق توجه به دیپلماسی، علم و فناوری؛ ساماندهی و مهندسی مجدد ساختار دانشگاه در راستای چابک‌سازی از الویتهای ماست.

نوریان در ادامه افزود: ما دست یاری به سمت همه روسای دانشگاه دراز می کنیم تا در آینده نه چندان دور سازمان جداگانه‌ای در حوزه پزشکی با تشکیل کمیته‌هایی برای بازبینی برنامه‌ریزی‌ها تشکیل دهیم تا در این حوزه کمبودی از لحاظ نفری در کشور نداشته باشیم.

وی با اشاره به انتقادات برخی در خصوص تغییر مدیران خاطرنشان کرد: از من سوال کردند که باز هم تغییر مدیران را خواهیم دید پاسخ ما این است که اگر مدیری کارنامه خوبی داشته باشد و همچنین بتواندبه خوبی کار کند نیازی به تغییر او نیست. یکی از وظایف ما در این خصوص شایسته‌سالاری است. ما باید با بسیج استعدادهای درخشان ارتباط داشته باشیم و با توجه به دستور هیات امنا در رابطه با جذب دانشجویان نخبه طرح‌هایی را بررسی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در رده 156 جهان حضور داریم که باید با توجه به نسل چهارم در جایگاه صد دانشگاه برتر باشیم. در حال حاضر 32 میلیون خانوار کشور با توجه به فارغ‌التحصیلان، اساتید و کارمندان جزو خانواده بزرگ دانشگاه آزاد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز