خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

ورود شایان توجه زنان به شوراها را نباید دستکم گرفت

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۸۰۶

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نوشت: نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات شوراهای شهر و روستا از ورود شایان توجه زنان به این پارلمان های محلی در اقصی نقاط کشور حکایت دارد، این اتفاق مبارک را نباید دستکم گرفت و راحت از کنار آن عبور کرد.

به گزارش ایلنا از کانال تلگرامی شهیندخت مولاوردی، وی افزود: زنان و دختران در چهار دوره فعالیت این شوراها، هم در مرحله ثبت نام ها و کاندیداتوری و هم در مرحله انتخاب شدن و عضویت در این سازوکارهای مدیریت شهری و روستایی گام به گام و آهسته و البته پیوسته، حضور و قدرت نمایی خود را به رخ کشیده اند.

مولاوردی اظهار داشت: در این دوره نیز شاهد افزایش درصد کاندیداهای زن از 2،4 به 3،6 درصد بودیم که هر چند این نسبت فاصله معناداری با قابلیت های زنان و دختران کشور دارد، اما از تقویت و ارتقای اعتماد به نفس و خودباوری آنان پرده بر می دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر افزایش تعداد منتخبان زن در شوراهای شهر و روستا که نشانه تقویت و ارتقای اعتماد عمومی و باور جامعه به توانمندی و شایستگی و صلاحیت زنان برای اداره امور است، رابطه مستقیمی با افزایش تعداد مدیران زن و انتصاب زنان در پست های کلیدی و جایگاه های تصمیم گیری دارد.

مولاوردی افزود: اراده ای که از پایین به بالا شکل گرفته و در حال پیش روی است، می رود تا گوی سبقت را از تصمیم گیرانی که هنوز در واگذاری مسئولیت ها به زنان و جوانان دست و دلشان می لرزد، برباید و با تمرین و ممارست زنان در این شوراها و با تجربه اندوزی و کسب مهارت لازم، راه را برای ایفای نقش آنان در عرصه های ملی و کلان تر هموار نماید و از اینجاست که سقف ها و حصارهای شیشه ای به مرور شروع به ترک برداشتن می کنند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: شکستن رکورد حضور زنان در شورای شهر تهران، کسب رتبه نفر اولی در برخی حوزه های انتخابیه، راهیابی 415 زن به شوراهای استان سیستان و بلوچستان، انتخاب تمام اعضای شورای یک روستا از بین زنان در بخش مرکزی خاش و در مجموع انتخاب 70 زن در شوراهای روستاهای آن بخش، نمونه ای از پدیده های دهمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا تا این روز است و باید برای تحلیل و جمع بندی نهایی چند روزی منتظر بمانیم، ضمن آنکه ثبت نام صرفا زنان از دو روستای دورافتاده استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز در این چارچوب قابل ارزیابی است.

مولاوردی افزود: این دستاوردهای ارزنده و چشمگیر را به منتخبان شوراهای شهر و روستا که مسئولیت حفظ این اعتماد بیش از همه بر دوش آنها سنگینی می کند و بر همه زنان و دخترانی که جانانه و با اعتماد به نفس ستودنی پا به عرصه مبارزات انتخاباتی گذاشتند، اما فرصت حضور در شوراها را در این دوره نیافتند و به مردم شریف ایران که با اعتماد خود راه را برای تحقق 'حق زنان بر شهر و روستا' هموار کردند، تبریک عرض می کنم.

...تا باد چنین بادا

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز و در برخی از شعب اخذ رای تا ساعت 24 تمدید شد.

درانتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 56میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

براساس این آمار از مجموع 40 میلیون 76 هزار و 729 آرای ماخوذه، تعداد آرای صحیح 38 میلیون و 914 هزار و 470 رای است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز