خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی «خط سبز» برای رسیدگی به تخلفات زیست محیطی

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۲۹۸

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم از دستگیری ۲۳۰ متخلف در حوزه شکار خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ قبضه اسلحه، ۸۰۰ قطعه پرنده و ۱۰۰ قطعه گونه‌ جانوری کشف‌شده‌اند.

به گزارش ایلنا، سید رحمان دانیالی با اشاره به اینکه شرایط زیست‌محیطی استان قم در دولت یازدهم بهبودیافته است، اظهار داشت: طی 4 سال‌ گذشته اقدامات متعددی در این راستا صورت گرفته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به پلمپ و تخریب 250 واحد صنعتی غیرمجاز و آلاینده زیست‌محیطی اشاره کرد.

وی بابیان اینکه نظارت و کنترل بر واحدهای صنعتی دو برابر شده است، افزود: در این دولت توانستیم مصوبات زیست‌محیطی شورای برنامه‌ریزی استان را افزایش دهیم و مجوز بهره‌برداری از 2 هزار و 300 واحد صنعتی را صادر کنیم.

دانیالی با تأکید بر اینکه سیستم پایش آنلاین به‌منظور پایش بهتر واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: این سیستم در 7 واحد بزرگ صنعتی ایجاد و سبب کاهش 90 درصدی استفاده از سوخت مازوت شده است.

وی با اشاره به رسیدگی‌های انجام‌شده به بیش از 220 پرونده تخلف در حوزه صنایع آلاینده و شکار، ادامه داد: 154 میلیون مترمکعب حقابه زیست‌محیطی به حوضه آبریز دریاچه نمک و پخش سیلاب دشت مسیله اختصاص یافت، همچنین همه بیمارستان‌های قم به سیستم کم خطرسازی پسماندهای پزشکی مجهز شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم کاهش 70 درصدی واحدهای صنعتی دارای مجوز واردات باتری فرسوده را مورداشاره قرارداد و بیان کرد: شناسایی کانون‌های بحرانی گردوغبار، انجام عملیات آبخیزداری، صدور بیش از 800 اخطاریه به واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی، تشکیل ستاد مدیریت بحران و ساماندهی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قم از دیگر اقدامات انجام‌شده در این دولت می‌باشد.

 وی بابیان اینکه «خط سبز» با شماره 1540 به‌منظور رسیدگی به تخلفات و شکایات راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: مردم نیز باید در راستای حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی تلاش کنند و تخلفات مشاهده‌شده را به‌سرعت به ما اطلاع دهند.

دانیالی به افزایش تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی اشاره کرد و گفت: افزایش مشارکت مردم و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی سبب شد اقدامات مؤثر و مفیدی در راستای حفظ محیط‌زیست انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه صدور مجوز برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی نخستین بار انجام‌شده است، تصریح کرد: این نیروگاه‌ها در مرحله جانمایی و استقرار قرار دارند، همچنین پس از 8 سال پاسگاه محیط‌بانی در تالاب شکارممنوع حوض سلطان احداث‌شده و اعتبارات ویژه‌ای برای تالاب‌ها در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم از دستگیری 230 متخلف در حوزه شکار خبر داد و گفت: بیش از 60 قبضه اسلحه، 800 قطعه پرنده و 100 قطعه گونه‌ جانوری کشف‌شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز