خبرگزاری کار ایران

توسعه فعالیت تئاتر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۰۳۷

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر توسعه‌ فعالیت تئاتر در مراکز کانون سراسر کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا حاجیان‌زاده در جریان تماشای اجرای نمایش «عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت» در مرکز تئاتر کانون با تاکید بر این موضوع گفت: تئاتر از جمله فعالیت‌های جذاب و تأثیرگذار مراکز فرهنگی هنری کانون است.

به گفته مدیرعامل، در مراکز کانون علاوه بر اجرای نمایش‌های عروسکی، تئاترهای زنده نیز در حدی که توان، ظرفیت و امکانات اجازه می‌دهد و با رعایت چارچوب های مقرر، اجرا می‌شود.

حاجیان‌زاده تأکید کرد: کودکان باید یاد بگیرند که با امکانات ساده، تئاتر اجرا کنند تا در مراحل بعدی وقتی امکانات در اختیارشان قرار گرفت، کار قوی‌تری ارایه بدهند.

وی با اشاره به این‌که فعالیت تئاتر در کتابخانه های کانون باید توسعه بیشتری پیدا کند، افزود: نمایش‌هایی که در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شود؛ حرفه‌ای است. در صورتی که بتوانیم بازیگران و گروه‌های اجرایی این مرکز باسابقه را از کتابخانه‌های کانون تأمین کنیم، به اهدافمان نزدیک‌تر شده ایم.

حاجیان‌زاده یادآور شد: در حال حاضر، گروه‌هایی را در مرکز تئاتر شکل داده‌ایم که کار حرفه‌ای اجرا می کنند و از طریق تریلی تئاتر سیار کانون به استان‌های مختلف سفر می‌کنند و برای کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف نمایش اجرا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در بلند مدت، شرایطی را فراهم آوریم که از دل مراکز فرهنگی هنری کانون ، مربیان و اعضایی که می‌درخشند، شناسایی شوند، آموزش‌ ببینید، و گروه های حرفه ای تئاتر استان ها را شکل دهند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: در گذشته ها هم اعضایی که استعداد بازیگری داشتند از کتابخانه های کانون شناسایی و به مرکز تئاتر کانون معرفی می‌شدند، هنرمندانی همچون حمید جبلی، ایرج طهماسب، اکبر عبدی وتعداد زیادی از هنرمندان دیگر عضو کتابخانه های کانون بودند، آموزش ‌دیدند و این مسیر را ادامه دادند.

حاجیان‌زاده توضیح داد: در سفرهایی که به استان‌ها می‌روم، مشاهده می‌کنم که بعضی مربیان و اعضای کتابخانه های کانون دست کمی از گروه‌های حرفه‌ای تئاتر ندارند و این‌ها می‌توانند جذب شوند، آموزش ببینید و تئاتر استان خود را تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تئاتر کانون در چند سال اخیر نسبت به گذشته فعال‌تر شده است و در سالن‌های آن تئاترهای تولید کانون اجرا می‌شود. مدیرعامل اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد این باشیم که این تئاترهای تولیدی کانون از خود مربیان و اعضای این مجموعه شکل بگیرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز