خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده در آذربایجان غربی؛

پرداخت ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی راه‌ها و مدارس/ اعتبارات زیرساخت‌های تخریب شده هنوز ابلاغ نشده‌است

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۶۶۲

مدیر کل سازمان مدیریت بحران استان آذربایجان غربی با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده این استان گفت: اعتبارات مربوط زیرساخت‌های تخریب شده هنوز ابلاغ نشده‌است.

امیرعباس جعفری، مدیر کل سازمان مدیریت بحران استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ابعاد خسارت سیل اخیر  در استان آذربایجان غربی بسیار بالا بود و زمین‌های کشاورزی ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت دیدند. خوشبختانه اکنون هیچ کدام از خانواده‌های روستایی در چادر زندگی نمی‌کنند و اکثرا در خانه اقوام خود ساکن هستند و ابلاغ وام و تسهیلانت مالی نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه خسارت در بخش تملک اراضی به ۱۲۰ میلیارد تومان می‌رسید، ادامه داد: در حال حاضر بنیاد مسکن استان به هر خانوده، برای بازسازی خانه ۵۰ کیسه سیمان و به خانواده‌هایی که نیاز به تعمیر مسکن دارند، ۲۰ کیسه سیمان رایگان می‌دهد.

مدیر کل سازمان مدیریت بحران استان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه اعتبارات مربوط به زیرساخت‌ها هنوز ابلاغ نشده‌است، گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی اولیه و فوری راه‌ها، مدارس و شبکه آب‌رسانی پرداخت شده‌است، اما ابعاد خسارت وسیع است و فقط در بخش تملک اراضی ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

او با بیان اینکه عملیات بازسازی و تعمیر از ۹ اردیبهشت با حضور مقامات در بخش محمدیار آغاز شده است، گفت: به هر خانواده ۲ میلیون تومان برای تعویض و خرید وسایل منزل پرداخت شده است.

وی افزود:‌ به واحدهای در مناطق روستایی که نیاز به تعمیرات دارند؛ وام‌هایی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد در حال پرداخت شدن است. همچنین برای بازسازی خانه در مناطق روستایی ۲۰ میلیون تومان و ۵ میلیون نیز به صورت بلاعوض و در مناطق شهری ۳۰ میلیون تومان و ۶ میلیون کمک بلاعوض در حال پرداخت شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز