خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

مصرف مواد مخدر عامل وقوع بسیاری از جرایم است

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۵۵۵

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه مقابله با مواد در کاهش آسیب های اجتماعی اثر گذار است، گفت: پلیس در فرایند مبارزه با مواد مخدر، علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، رویکرد اجتماعی و فرهنگی را نیز دنبال می کند.

به گزارش ایلنا، سردار " محمد مسعود زاهدیان" در جلسه کمیته مقابله با مواد مخدر قرارگاه جواد الائمه اصفهان، با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در راستای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: قاچاق و مصرف مواد مخدر از عوامل موثر در شکل گیری بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی است و نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر و معضلات آن، ضمن توجه به  اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه، رویکرد اجتماعی را نیز دنبال می کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم تهیه نقشه راه در مقابله و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه افزود: باید ساختار شهری در مناطق آلوده را براساس استانداردهای فرهنگی و اجتماعی جامعه تغییر دهیم و در این راستا برنامه های مشخصی را برای گروه های سالم و در معرض آسیب، آسیب دیده و آسیب زا مشخص کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر از اولویت های ناجا است، بیان کرد: اقدامات اجتماعی و فرهنگی در مبارزه با مواد مخدر نقش کار آمد و اثر گذاری دارد و در این عرصه باید از ظرفیت و مشارکت مردمی بهره برد.

وی ادامه داد: اولویت بندی برنامه ها و جمع آوری اطلاعات مورد نظر از قاچاقچیان و مصرف کنندگان مواد مخدر، هم افزایی برنامه ها در قالب یک کمیته مشترک و اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه از برنامه های پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سردار زاهدیان خاطر نشان کرد: طرح های نظارتی، هدایتی و اجرای صحیح برنامه ها در راستای مبارزه با مواد مخدر و آسیب های آن در سراسر استان ها باید به جد دنبال شود.

سردار "فدا" جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان نیز در این جلسه با برشمردن اهداف و برنامه های جدی در راستای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: سپاه استان اصفهان آمادگی لازم را برای هرگونه اقدام در حوزه فرهنگی، اجتماعی و همچنین مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر که به نوعی امنیت شهروندان را به خطرمی اندازند را دارد و به جد برنامه های پیشگیرانه و مقابله ای را دنبال می کند.

فرماندار شهرستان فلاورجان نیز با تقدیر و تشکر از اقدامات موثر ناجا در مبارزه با مواد مخدر گفت: اجرای طرح های مشارکتی می تواند الگویی مناسب برای کاهش آسیب ها و جرایم باشد.

گفتنی است در راستای اجرای طرح "کرامت و مقابله با مواد مخدر " که به صورت پایلوت در استان های اصفهان و همدان اجرا شد، جلسه "کمیته مقابله با مواد مخدر قرارگاه جوادالائمه" به ریاست رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا سردار " محمد مسعود زاهدیان " ، با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و فرمانداری شهرستان فلاورجان و با حضور اعضای شورای تامین شهرستان، جانشین فرمانده سپاه استان و کارشناسان مبارزه با مواد مخدر در اصفهان برگزار شد.

در این جلسه برای اجرای طرح "کرامت، مقابله و کاهش آسیب های مواد مخدر " در مناطق آلوده شهرستان فلاورجان و به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری قاچاقچیان مواد مخدر تصمیماتی اتخاذ، همچنین برنامه های فرهنگی ، اجتماعی و مقابله ای ، تدوین و مشخص شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز