خبرگزاری کار ایران

درمان رایگان دستاورد مهم دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۳۳۰

یکی از طرح‌های مهم دولت حسن روحانی برای ارائه درمان رایگان به مردم طرح تحول سلامت بود.

به گزارش ایلنا، در چهار سالی که گذشت، یکی از طرح های مهم دولت حسن روحانی برای ارائه درمان رایگان به مردم طرح تحول سلامت بود.

این طرح در مرحله نخست تحت عنوان بیمه سلامت همگانی اجرا شد. طی این طرح هر فرد با یک قطعه عکس و بدون هیچ هزینه ای براحتی می تواند دارای دفترچه بیمه سلامت شود. این طرح برای بیماران دیابتی، سرطانی، بیماریهای خاص و عملهای جراحی سنگین، یک طرح بی نظیر بود.

به طوری که تقریبا هزینه این بیماران به مبالغی در حد ویزیت یک پزشک کاهش یافته است. در مرحله نخست طرح تحول سلامت، هزینه پرداختی بیماران از ۶۰ درصد به کمتر از ۵ درصد کاهش یافت.

همچنین در بخش روستاییان و عشایر طرح بیمه روستاییان اجرا شد که در تاریخ بعد از انقلاب بی سابقه است. به طوری که هزینه هرگونه درمان برای بخش روستایی تقریبا به طور مطلق رایگان است.

مرحله دوم طرح تحول سلامت، موضوع پزشک خانواده است که طبق آن هر خانواده به طور مستمر تحت نظر یک پزشک قرار خواهد گرفت و وضعیت سلامت آن خانواده توسط پزشک مربوطه، به طور مرتب چک خواهد شد.

مرحله دوم این طرح در چهار سال دوم اجرا خواهد شد.

با رای دادن به حسن  روحانی بهداشت و درمان همگانی و رایگان را همیشگی کنیم...

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز