خبرگزاری کار ایران

وزارت آموزش و پرورش بیانیه داد

صدور کارت صدرا هیچ ارتباطی با وزارت آموزش و پرورش ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۵۶۰

براساس اطلاعیه صادره از سوی وزارت آموزش و پرورش، صدور کارت صدرا براساس تفاهم‌نامه بانک سرمایه و شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان صورت گرفته و هیچ ارتباطی با وزارت آموزش و پرورش ندارد.

به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه آمده است: اواخر سال ۹۱ شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان تهران با همکاری بانک سرمایه، صدور کارت صدرا با تسهیلات ۴۰ میلیون ریالی را در دستور کار قرار داد که این موضوع در تاریخ ۱۵ /۲ /۱۳۹۲ منجر به تنظیم تفاهم‌نامه شماره ۷۹۶/۱۱۰ بین بانک‌سرمایه و شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان تهران شد. بیش از ۱۶ هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان تهران با تبلیغات فراوان این تعاونی، متقاضی اخذ این کارت شدند .

این طرح با اشکالاتی از جمله؛ شکواییه متعدد فرهنگیان از نحوه افزایش قیمت و محاسبه بهای کالا در قالب کارت صدرا ، ابهام در مفاد قرارداد، عدم اطلاع‌رسانی درباره سود شش‌ماهه دوره تنفس؛ شفاف نبودن نرخ کارمزد تسهیلات، ‌مدت زمان و شیوه بازپرداخت اصل و سود تسهیلات مواجه شد که با توجه به اینکه شرکت تعاونی و بانک هر دو دارای شخصیت حقوقی مستقلی هستند، مکاتباتی برای پاسخگویی و حل و فصل موضوع انجام گرفت.

با شدت گرفتن اعتراض‌ها پیرامون بی‌نظمی در واریز اقساط و ناهماهنگی بین بانک و شرکت تعاونی که منجر به عدم تسویه وام افراد شد، حسب دستور وزیر محترم وقت آموزش و پرورش کارگروهی برای رسیدگی به موضوع تشکیل شد که پس از جلسات متعدد و احصاء مغایرت اقساط،‌ مراتب برای جابه‌جایی مبالغ به بانک مورد نظر اعلام شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: به نظر می‌رسد در صورت تلاش و توجه بانک‌سرمایه و تعاونی مذکور بتوان به سرعت مساله را حل کرد. موضوع در حوزه اختیارات شرکت تعاونی فرهنگیان تهران و بانک‌سرمایه بوده و هیچ‌گونه ارتباطی با وزارت آموزش  و پرورش ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز