خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:

برنامه عملیاتی مدیریت صحنه حادثه در حج تمتع تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۴۰۱

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی دقیق و منظم در ارائه خدمات پزشکی به زائران حج تمتع گفت: برنامه عملیاتی مدیریت صحنه حادثه در حج تمتع تدوین می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید امیرمحسن ضیائی در همایش توجیهی- آموزشی نمایندگان استانی مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به مسئولیت سنگین مرکز پزشکی در حج، افزود: کسانی که در این زمینه در استان ها، مسئولیت داشته و آمادگی و هماهنگی زائران را برعهده دارند بدانند خدماتی که سازماندهی کرده و ارائه می دهند، توفیق بزرگی است که شامل حال آنها شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ملت مسلمان و معتقد ایران در مراسمات اعتقادی و عبادی، حضور پررنگی دارند و جمعیت هلال احمر نیز در بدون منت و بدون ادعا، همه جا حضور دارد و خدمات ارائه می دهد، تاکید کرد: افتخار هلال احمر است که هر جایی که مردم حضور دارند در کنار آنها بوده و خدمت ارائه می دهد.

وی با اشاره به خدمات هلال احمر ایران به زائران حج تمتع، زائران عتبات عالیات، زائران ایام اربعین حسینی، زائران طرح های منتظران ظهور، همسفران خورشید و ...گفت: توفیق ارائه این خدمات از برکت در کنار مردم بودن به دست آمده و در سراسر دنیا جمعیتی با این تنوع و گستردگی خدمات وجود ندارد که اینچنین به مردم نزدیک باشد.

ضرورت تقویت نظم موجود در ارائه خدمات پزشکی

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اینکه حج امسال با حج دو سال گذشته تفاوت های عمده ای دارد، خاطرنشان کرد: این تفاوت ها می طلبد که برنامه ریزی دقیق تر، منظم تر و هماهنگی بالاتری داشته باشیم.

ضیائی با بیان اینکه نظم و انضباطی که در مجموعه پزشکی حج وجود دارد ناشی از تجربه سازمانی و حافظه طولانی است که سالیان دراز در این مجموعه وجود داشته، تاکید کرد: تغییراتی که بعد از ۲ سال در ارائه خدمات پزشکی به زائران حج تمتع به وجود آمده و شرایط خاصی که در کشور میزبان (عربستان) وجود دارد، اقتضا می کند که انضباط فعلی موجود در مرکز پزشکی حج را تقویت کنیم.

وی با تاکید براینکه باید در جمعیت هلال احمر برای مدیریت پزشکی حج، برنامه عملیاتی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: با وجود برنامه عملیاتی، مدیریت صحنه در زمان وقوع حادثه، آسان تر خواهد بود.

پزشک خانواده در کنار زائران حج تمتع

رئیس جمیعت هلال احمر اظهار کرد: تعداد ۱۵ هزار زائر به جمع زائران حج تمتع سال ۹۶ اضافه شده که این تعداد، مسئولیت تیم پزشکی را سنگین تر می کند  و برای ارائه خدمات درمانی در یک کشور خارجی محدودت های بیشتری را به وجود می آورد.

 ضیائی یکی از نکات مثبت ارائه خدمات در حج را تمرکز سیستم پزشکی حج ایران و شبکه ای شدن خدمات پزشکی عنوان کرد که بر اساس آن، پزشک کاروان همچون پزشک خانواده در طول ایام حج در کنار زائران حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز