خبرگزاری کار ایران

لیست امید چگونه انتخاب شد؟

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۹۵۸

نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با تاکید بر پاک دستی، حسن شهرت و اصلاح طلبی اعضای لیست امید را انتخاب کرد و سایر شاخص‌ها به بحث تحصیلات مرتبط بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در نشست خبری کاندیدهای لیست امید که در دفتر حزب همبستگی برگزار شد، گفت: به رغم اینکه رقبای دولت تدبیر و امید با رویکرد عوام فریبانه قصد اهانت به رئیس جمهور و معاون پاک دستش را داشتند، دیدیم که در مناظره دیشب هم روحانی و هم جهانگیری با اخلاق و کرامت انسانی برخورد کردند و پیروز این مناظره شدند.

این نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر با یادآوری اینکه ایجاد شوراها در دوران اصلاحات رقم خورد، افزود: شورای عالی اصلاح طلبان با انسجام و با کمک راهبردی رئیس دولت اصلاحات سعی کرد لیستی واحد ارائه دهد. این شورا با تاکید بر پاک دستی، حسن شهرت و اصلاح طلبی اعضای لیست امید را انتخاب کرد و سایر شاخص‌ها به بحث تحصیلات مرتبط بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: از میان 150 نفر، تعیین لیست نهایی کار بسیار دشواری بود، چرا که همه لیاقت و شایستگی لازم را داشتند در نتیجه شورای عالی جلسه‌ای را با حضور 150 نفر برگزار کرد و آنها را به گروه‌های 15 الی 20 نفره تقسیم کرد تا با رأی‌گیری روند انتخاب لیست را تسهیل کند.

سالاری ادامه داد: برای انتخاب افراد از بین 150 نفر کارگروه‌هایی مشخص شد که حتی جدا نامه دادند که ما نمی‌توانیم از میان این 150 نفر کسی را انتخاب کنیم در نتیجه همه مسئولیت به عهده شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گذاشته شد. این شورا نیز از همه 150 نفر درخواست کرد مرام‌نامه‌ای امضا کرده و به همه تصمیمات شورای عالی در مورد لیست پایبند باشد.

قائم مقام حزب همبستگی ایران اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که در لیست حضور ندارند، شایستگی لازم را دارند، ادامه داد: رئیس دولت اصلاحات تایید کرده بود که باید سهمیه 30 درصدی زنان لحاظ شود از سوی دیگر مقرر شده بود 30 درصد نیز سهمیه به جوانان اختصاص یابد. که البته مشخص است، جوانان به اندازه اعضای شورا و نمایندگان مجلس سابقه ندارند.

وی با اشاره به اینکه هیچ مکانیزم دیگری برای انتخاب لیست وجود نداشت، گفت: اگرچه تعدادی از خوبان در لیست حضور ندارند، اما می‌خواهیم همه از لیست حمایت کنند در غیر اینصورت امکان جلوگیری از روند انحرافی وجود نخواهد داشت.

این عضو شورای شهر ادامه داد: رویکرد راهبردی استفاده از کارشناسان بدنه شهرداری است چرا که فقط بدنه خادم شهرداری مشکلات را می‌توانند حل کنند و نظامی‌ها نباید از بیرون ورود کرده و بر آنها مدیریت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز