خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج و زیارت:

عربستان شروط پیشنهادی ایران برای حج عمره را پذیرفت

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۳۹۸

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سعودی‌ها پیشنهاد ایران برای حج عمره را پذیرفته‌اند و شرایط اعزام زائر به حج عمره پس از برگزاری حج امسال بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمید محمدی گفت: امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به حج اعزام خواهند شد که این تعداد در مقایسه با سال ۹۴ که ۶۴ هزار زائر ایرانی به حج مشرّف شدند ۳۵ درصد افزایش دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال ۶۰۰ کاروان در سراسر کشور از ۹ مرداد تا سوم شهریور کار اعزام زایران را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام زائران خانه خدا برای شرکت در مناسک حج امسال از ابتدای مردادماه آغاز خواهد شد، افزود: علیرغم مشکلات سیاسی بین دوکشور در توافق نامه صورت گرفته با کشور عربستان حفظ کرامت، عزت و امنیت زائران در اولویت قرار دارد.

وی تاکید کرد: امسال از کارگزاران با تجربه و توان بالا و همچنین افراد برخوردار از سلامت کامل جسمی استفاده می‌شود.

محمدی از مدیران کاروان‌ها خواست که در خصوص مسائل و مشکلاتی که در جریان حج ممکن است برای زائران ایجاد شود اطلاع رسانی کنند تا در صورتی که در آنجا با کمبود و مشکلی مواجه شدند آمادگی لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص حج عمره نیز گفت: سعودی‌ها شرایط پیشنهادی ایران را در خصوص حج عمره پذیرفته اند، اما با بررسی دقیق در زمان حج تمتع در صورت فراهم بودن شرایط، اعزام به حج عمره نیز انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز