خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

شهرآفتاب بدون مطالعه و پنهانی طراحی شد/ هزینه تمام‌شده پروژه ۳ برابر برآورد اولیه!

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۱۵۸

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرآفتاب بدون مطالعه و پنهانی طراحی شد، هزینه تمام شده این پروژه را ۳ برابر برآورد اولیه عنوان کرد.

احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا آبگرفتگی در شهر آفتاب بر اثر باران بهاری را ناشی از طراحی غیراستاندارد آن دانست و گفت: این مسئله در سال گذشته نیز رخ داد و بار اول نیست، چرا که شهر آفتاب پروژه‌ای است که اصول اولیه در آن رعایت نشده است.

وی افزود: قرار بود این پروژه به صورت مشارکتی انجام شود و شهرداری فقط زمین را در اختیار سازنده قرار دهد، اما شهرداری از صفر تا صد پروژه را بدون رعایت اصول استاندارد انجام داد و اکنون شاهد هستیم که چگونه یک باران غرفه‌داران و مردم را به مشکل می‌اندازد.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه شهر‌آفتاب هنوز مجوزی برای برپایی نمایشگاه ندارد، اما با این حال در آن نمایشگاه برگزار می‌شود، گفت: این پروژه یکی از شاهکارهای قالیباف است که با هزینه بالا و کیفیت پایین به اتمام رسید.

وی هزینه تمام‌شده پروژه را سه برابر برآورد اولیه دانست و تصریح کرد: این پروژه امکانات لازم را برای برگزاری نمایشگاه ندارد. مقرر شده بود؛ دو هتل در کنار شهرآفتاب ساخته شود تا مهمانان خارجی برای شرکت در نمایشگاه مجبور به رفت و آمد نباشند، اما این اقدام صورت نگرفت.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پروژه شهر آفتاب بدون مطالعه و به صورت پنهانی انجام شد، ادامه داد: شهرآفتاب نمونه‌ای از اقدامات قالیباف برای هدر دادن منابع شهر تهران است. سال گذشته وقتی با مشکل آب‌گرفتگی در نمایشگاه روبرو شدیم از شهرداری سوال پرسیدیم و تذکر دادیم، اما قالیباف پاسخگو نیست، فقط وقت تلف کرده و پاسخ‌های کلی می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز