خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

دولت یازدهم با تخلیه ۸۰ درصدی سفره‌های آب روبه‌رو بود

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۲۷۴

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در انتخابات شورای شهر و روستا افرادی بدون وابستگی و وامداری و دارای توانمندی، تخصص، شجاعت را انتخاب کنیم چراکه در توسعه پایدار شهرها و روستاها تاثیرگذار خواهند بود.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در دیدار با نمایندگان بانوان دستگاههای اجرایی، تشکل‌های زیست محیطی، دانشگاهیان و هیات‌های ورزشی استان کهگیلویه و بویر احمد تاکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری  نیز هر یک رای می‌تواند در آینده کشور تاثیرگذار باشد تا بتوانیم در سرنوشت خود دخالت کنیم و امیدواریم که مردم از این حق رای استفاده کنند و نمایش قدرت، وحدت و حضور پر شور ملت ایران در عرصه انتخابات را شاهد باشیم.

وی افزود: همه باید برای برگزاری انتخابات سالم، آزاد، پرشور و در چارچوب قانون روز ۲۹ اردیبهشت تلاش کنیم و امیدواریم که با حضور پر شور و گسترده مردم نمایش قدرت مردمی کشور را شاهد باشیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دولت در ابتدای کار با تخلیه ۸۰ درصدی سفره‌های آب روبرو بود، گفت: یکی از مباحث در حوزه عدالت، استفاده صحیح از منابع است و ما در قبال منابع طبیعی و محیط زیست مسئول هستیم. سفره‌های آب، ذخیره استراتژیک ، یک پشتوانه و به عنوان بانک مرکزی محیط زیست محسوب می‌شود.میزان مجاز بهره برداری از سفره‌های زیر زمینی ۲۰ درصد است .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: حفاظت از محیط زیست طی چهار سال اخیر در همه برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار داشته و رئیس جمهور تاکید کرده است که محیط زیست و حفظ آن از اوجب واجبات است.

ابتکار تصریح کرد: داشتن مشاغل سبز، حفاظت از مناطق محیط زیستی با استفاده از ظرفیت‌های آن برای مردم روستاها، توانمندسازی روستاها و حرکت به سمت آگاه‌سازی و توجه به تغییر اقلیم در روستاها از برنامه‌های دولت است . زمانی می توان از داشتن برنامه سخن گفت که نسبت به توانمندسازی، آگاه‌سازی و تجهیز و آشنایی مردم اقدام شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: سرمایه‌های طبیعی و انسانی بالایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و این مسائل در کنار هم، هم‌افزایی بالایی به وجود می‌آورند و سازمان حفاظت محیط زیست و دولت نیز بر همین موضوع تاکید می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تغییر اقلیم در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح کشور و منطقه زاگرس همه علائم تغییر اقلیم را داریم و این مساله یک واقعیت جهانی است. تغییر اقلیم باعث می شود که بیشتر به بهره‌برداری و استفاده صحیح از محیط زیست توجه کنیم البته در دولت یازدهم این نگاه وجود دارد . در نتیجه امکان توجه به جامعه مدنی، مشارکت مردم و برداشتن نگاههای امنیتی امکان فعالیت مردم در چارچوب قانون فراهم می‌شود.

ابتکاردر پایان اظهارکرد: گزارش‌های  ارائه شده از استان کهگیلویه و بویراحمد نشان‌دهنده توانمندی و فعالیت خوب تمامی نهادها، سمن‌ها و گروه‌ها در حفاظت از محیط زیست و تلاش برای دستیابی به توسعه پایدار است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز