خبرگزاری کار ایران

همایش سراسری بزرگداشت روز جانباز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۸۱۴

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به مناسبت چهارم شعبان ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، همایش بزرگداشت روز جانباز در تهران و تمام شهرستان‌ ها برگزار می‌ شود.

به گزارش ایلنا از بنیاد شهید، حجت‌ الاسلام‌ سیدحسن موذنی افزود: ایام و اعیاد شعبانیه و به ‌ویژه چهارم شعبان زادروز بزرگ جانباز کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) به ‌عنوان روز جانباز فرصت مغتنمی برای پیوند موضوعات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با مناسبت ‌های مذهبی است.

وی اظهارکرد: جانبازان گرانقدر تا مرز شهادت پیش رفتند؛ اما شهادت نصیبشان نشد و با وجود تمام مشکلات، به زندگی بازگشتند و صبر پیشه کردند. این افراد شاکرند و احساس سرافرازی و سربلندی می ‌کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره برنامه ‌های مرتبط با روز جانباز گفت: در راستای پاسداشت مقام حضرت ابوالفضل (ع)، بزرگداشت روز جانباز، تجلیل از جانبازان و تکریم خانواده معظم آنان، برنامه‌های متنوعی در تمام استان ‌ها و شهرستان ‌ها با محوریت بنیاد شهید، مشارکت جانبازان و خانواده ‌های آنان و مشارکت دستگاه ‌های اجرایی تدارک دیده‌ شده است.

موذنی ادامه داد: هدف مهم در این راستا، ایجاد پیوند عمیق تمام برنامه‌ها با موضوع سیره حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز و ولایتمداری است؛ بر همین اساس مهمترین برنامه اجرایی در نظر گرفته شده برای این روز، برگزاری همایش بزرگداشت روز جانباز در تهران و تمام شهرستان ‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه هماهنگی با اعضای مجمع جانبازان و ایثارگران از موضوعات مهمی است که باید پیش از برگزاری مراسم این روز مورد توجه قرار گیرد، یکی از اولویت ‌های این مراسم برگزاری آن در بقاع متبرکه، مسجد جامع، مهدیه ‌ها، حسینیه ها و اماکن مذهبی و هماهنگی برای فضاسازی و تجلیل از جانبازان هر محل و مسجد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیادشهید اظهار داشت: همچنین هماهنگی با ستادهای نماز جمعه برای سخنرانی پیش از خطبه ‌ها توسط جانبازان و اختصاص بخشی از خطبه‌ ها به این موضوع از مسائلی است که به این مناسبت انجام خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، دیدار با خانواده ‌های جانبازان، دیدار با خود جانبازان در آسایشگاه‌ ها و منازل، ترغیب و تشویق نهادها و سازمان ‌های استان ها برای تجلیل از جانبازان، تبلیغات شهری و فضاسازی محیطی با بهره‏گیری از فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص روز جانباز، استفاده از فضای مجازی و ارسال پیام کوتاه برای برجسته کردن هر چه بیشتر این روز برای آشنایی نسل جوان جامعه را از دیگر برنامه های روز جانباز عنوان کرد.

براساس آماربنیادشهید، آمار جانبازان زیر 25 درصد 331 هزار و 555 تن، جانبازان 25 درصد و بالاتر 233 هزار و 267 تن، جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار و 481 و جانبازان بالای 70 درصد حدود 9 هزار و 688 است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز