خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح «تمام قد برای معلم، برپا» توسط دانش‌آموزان در مدارس

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۷۹۴

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: در راستای احترام و تکریم مقام معلم، طرحی تحت عنوان «تمام قد برای معلم، بر پا» توسط دانش‌آموزان در هفته معلم برگزار اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز حامد علامتی در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در دفتر مرکزی این اتحادیه برگزار شد، به تشریح برنامه‌های این اتحادیه در هفته معلم پرداخت و اظهار داشت: در راستای احترام و تکریم مقام معلم طرحی تحت عنوان «تمام قد برای معلم، بر پا» در هفته معلم برگزار خواهد شد.

وی افزود: این برنامه‌ها توسط دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی و با حضور معلمان و مسئولین مدرسه همزمان با اعیاد شعبانیه در هفته معلم برگزار می‌شود.

علامتی، اهداف برگزاری این طرح را برشمرد و بیان داشت: جریان‌سازی و فعال‌سازی انجمن‌های اسلامی در مدارس کشور، یادآوری و بازخوانی حقوق معلمان، تکریم و تعظیم مقام علم و معلم در بین دانش‌آموزان، پیشرو بودن دانش‌آموزان انجمن اسلامی در تکریم از مقام معلم،‌ ارتقای سطح انگیزه و نگرش دانش‌آموزان نسبت به سبک زندگی اسلامی از اهداف این طرح است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه تلاش شده است که برگزاری مراسم مستقیماً توسط دانش‌آموزان انجام شود، گفت: طرح تکریم معلمان در دو بخش متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود و تلاش داریم این برنامه‌ها در شأن مربیان و قرارگاه‌های دانش‌آموزی اجرا شود.

علامتی ادامه داد: فضاسازی کلاس‌های درس،‌ راهروی مدارس برای بیان سخنان اهل بیت(ع)، بیانات مقام معظم رهبری و بزرگان درمورد مقام معلم،‌ تزیین میز معلم، تشکیل گروه‌های سرود از برنامه‌هایی است که توسط دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی به تفکیک برنامه‌ها با توجه به روحیات برای دختران و پسران اشاره کرد و گفت: طرح سراسری ساخت «دفتر خاطرات صورتی» از طرح‌های مختص دختران در هفته معلم است که در آن استفاده از مهارت‌های هنری و دستی دانش‌آموزان در تولید هدیه روز معلم مورد توجه قرار گرفته است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: هفته معلم فرصت استثنایی برای آشنایی با شخصیت و آثار شهید مطهری است و برنامه‌ریزی‌هایی برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با اندیشه این استاد شهید صورت گرفته است.

علامتی افزود: برنامه‌هایی از قبیل جلسات سخنرانی،‌ تولید محصولات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه از منتخب کتاب‌های شهید مطهری، تشکیل حلقه‌های مطالعاتی با محوریت آثار شهید مطهری در هفته معلم برای آشنایی دانش‌آموزان با اندیشه‌های استاد مطهری برگزار خواهد شد.

وی بخش ویژه این طرح را گرامیداشت مقام معلمان شهید عنوان کرد و گفت: گرامیداشت مقام و جایگاه معلمان شهید و دعوت از خانواده‌های معظم شهدای معلم، شناسایی شهید مدرسه شهر یا استان توسط دانش‌آموزان و جمع‌آوری وصیت‌نامه و خاطرات و نصب آنها در مدرسه از برنامه‌های این طرح ویژه در هفته معلم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز