خبرگزاری کار ایران

احمد میدری:

هیچ دولتی اندازه دولت‌یازدهم در شفاف‌سازی موفق عمل نکرده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۶۲۵

معاون وزیر کار گفت: هیچ دولتی اندازه دولت‌یازدهم در زمینه شفاف‌سازی آماری آسیب‌های اجتماعی موفق عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد میدری در نشست‌خبری عدالت اجتماعی و سیاست رفاهی دولت که در ستاد انتخاباتی حسن روحانی برگزار شد، گفت: دولت‌یازدهم با شفاف‌سازی در ارایه آمار و اطلاعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی توانسته که قدمی بزرگ در راه حل این مشکلات بردارد.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمار زنان کارتن‌خواب، کودکان کار، خودکشی و حاشیه‌نشینی افزود: دولت اجازه می‌دهد مسایل و مشکلات به‌صورت علنی در مطبوعات منعکس شود تا از این گذر نقد و تفکرات آزاد حاصل شود.

وی متذکر شد: البته نگاه دولت‌یازدهم در دولت‌های گذشته به‌صورت یک اصل پذیرفته شده در نیامده بود و اساسا اجاره داده نمی‌شد گزارش‌های منفی تهیه و اطلاع‌رسانی شود.

میدری تاکید کرد: در بحث طرح تحول سلامت اختلافاتی بین وزارت‌بهداشت و وزارت‌رفاه مطرح بود اما اجازه داده شد این اختلافات در رسانه‌ها علنی و مطرح شود. وزارت کار سال گذشته به صورت شفاف آمار افراد فاقد بیمه را اعلام کرد، ضمن اینکه میزان چند لایه تامین‌اجتماعی با پیگیری دولت صورت گرفت.

وی ادامه داد: دولت در بحث حقوق کارگران و بازنشستگان افزایشی بیش از تورم اعلام کرد اما آنچه مورد توجه دولت قرار داشت ثبات در رشد اقتصادی بود. شاهد بودیم سال‌های 90 تا 92 تورم چگونه افزایش یافت، ضمن اینکه بهای افزایش تورم بر دوش اقشار محروم و فرودست جامعه بود.

میدری خاطرنشان کرد: هر درصدی از افزایش تورم، قدرت خرید طبقه متوسط را کاهش داد از این جهت دولت‌یازدهم با کنترل تورم سعی کرد رشد و ثبات اقتصادی را متعادل کند چراکه هرگونه خطایی در این بخش  معیشت مزدبگیران را مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون وزیر کار با بیان اینکه دولت باید از نقطه صفر برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی را شروع می‌کرد، گفت: اعتراف به مشکلات‌اجتماعی از قبیل مسایل محیط زیستی، حاشیه‌نشینی، مشکلات معیشتی در دستور کار قرار گرفت چراکه اعتقاد این است که اگر شفاف‌سازی وجود نداشته باشد زمین اقتصاد دست سوداگران قرار می‌گیرد و بخش‌خصوصی از میدان به در می‌رود که این هم به‌طور مستقیم به ضرر جامعه است.

میدری با تاکید بر اینکه هدف دولت توسعه براساس نگرش درون‌زای برون‌گراست، گفت: دولت قصد نداشت با بستن درهای کشور روی سرمایه‌گذاران زمینه قطع تنفس اقتصادی را فراهم کند، از این رو دیپلماسی تعاملی را در دستور کار خود قرار داد که مورد استقبال ارکان تصمیم‌گیری نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت.

وی در پایان افزود: رشد اقتصادی کنار شفاف‌سازی و توسعه برون‌زا تمام تلاش دولت در 4 سال گذشته بوده که اگر حمایت‌های جامعه و نظام را پشت سر خود نداشت ممکن نمی‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز