خبرگزاری کار ایران

مهرمحمدی:

دانشگاه فرهنگیان نمی‌تواند صفر تا صد نیاز تعلیم و تربیت را تأمین کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۳۲۴

سرپرست دانشگاه فرهنگیان جمعه ۸ اردیبهشت با حضور در برنامه "پرسشگر" از شبکه سراسری آموزش به گفتگو پیرامون مسائل دانشگاه فرهنگیان و اهمیت آن پرداخت.

به گزارش ایلنا، در این برنامه که اسفندیار چهاربند معاون وزیر و رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش نیز حضور داشت، دکتر مهرمحمدی ضمن اشاره به ضرورت و اهمیت تاسیس دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی تخصصی در امر تربیت نیروی انسانی حوزه تعلیم و تربیت بر لزوم حمایت و پشتیبانی همه جانبه از این دانشگاه به عنوان دانشگاهی فوق العاده و مولود دوم انقلاب در آموزش عالی تا رسیدن به شاخص های مطلوب تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تاریخچه یکصد ساله تربیت معلم در آموزش عالی و مقایسه تجربیات، ظرفیت ها و زیر ساخت های کنونی دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه و مراکز تربیت معلم پیشین وظیفه دانشگاه فرهنگیان را استحصال مجموعه تجارب انباشته در مراکز و دانشگاه تربیت معلم برای مدیریت بهتر و اعتلای دانشگاه دانست.

همچنین در این برنامه به شرایط، جایگاه دانشگاه فرهنگیان و فاصله ظرفیت پذیرش دانشجو معلم از طریق پذیرش کنکور سراسری و یا از طریق روش های دیگر تربیت معلم تا رسیدن به نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش در دو دهه ۸۰ و ۹۰ با احتساب تعداد معلمان بازنشسته پرداخته شد.

دکتر مهرمحمدی در ادامه این گفتگو بر تامین حدود نیمی از نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق برنامه های پذیرش چهارساله، ۲ ساله و سالیانه، با استفاده از ظرفیت های سایر دانشگاه های کشور با محوریت و مرکزیت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم به صورت آموزش مستقیم و یا غیرمستقیم با نظارت فرایندی و برآیندی ( ارائه گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی از دانشگاه فرهنگیان)آن اشاره کرد.

وی با اشاره بر ضرورت به رسمیت شناختن و حمایت از حیثیت تخصصی تعلیم و تربیت کشور انتظار آموزش صفر تا صد معلمان در دانشگاه فرهنگیان را در شرایط کنونی بازنشسته شدن تعداد  بالایی از معلمین را به لحاظ کمی در شان حمایت و به رسمیت شناختن حیثیت تخصصی تعلیم و تربیت ندانست و آن را فدا شدن کیفیت برای کمیت برشمرد.

سرپرست دانشگاه در برنامه پرسشگر با اشاره به شعار دانشگاه فرهنگیان مبنی بر " رکن تحول و تعالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران" نقش دانشگاه را بستر سازی با پرورش معلمان برای تحول عنوان کرد و ورود افراد غیر متخصص از مجاری ناصواب به آموزش و پرورش را نه تنها موجب عدم تحول بلکه از بین رفتن سطح کنونی کیفیت دانست.

در پایان دکتر مهرمحمدی با اشاره بر اقداماتی امیدوار کننده در آتیه تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان از جمله بازتعریف تربیت معلم، سند برنامه درسی تربیت معلم، افزایش تولیدات علمی برای ارتقاء کیفیت تربیت معلم را بستری برای چشم اندازی روشن در آینده برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز