خبرگزاری کار ایران

سرخو مطرح کرد:

ضرورت ایجاد تشکل صنفی برای کارگران مترو

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۳۶۹

در آستانه روز جهانی کارگر (11 اردیبهشت)، رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران خواستار ایجاد تشکل‌ قانونی کارگری برای کارکنان شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران وحومه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در بازدید از شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران وحومه در جمع کارکنان این شرکت گفت: از سالها پیش تاکنون تشکل‌های کارگری شهرداری در بسیاری از زیرمجموعه‌های این نهاد مانند سازمان بازیافت و آتش‌نشانی و همچنین روزنامه همشهری به صورت قانونی تشکیل شده بود و در بسیاری موارد این تشکل‌ها توانستند مشکل گشای صنفی کارکنان خود باشند.

این عضو هیات مدیره تامین اجتماعی در ادامه افزود: خوبی این تشکل‌ها در این است که کارگران با حقوق خود آشنا شده و ضمن اینکه شامل همه گروههای کارگری می‌شود، همه  می‌توانند به طور یکسان از مزایای آن برخوردار شوند.

سرخو افزود: وجود تشکل‌های قانونی کارگری به دلیل افزایش احساس امنیت در کار بسیار ضرورت دارد، زیرا  در صورت نبود تشکل‌های قانونی، تشکل‌های غیرقانونی جایگزین آن شده و باعث بروز مشکلات تازه برای کارگران می‌شود.

در این بازدید یکی از کارکنان مترو نیز در گفت‌وگو با سرخو ضمن انتقاد از  نحوه خدمات رسانی شهرداری به کارکنان زیر مجموعه خود بویژه در مترو  گفت: در بسیاری موارد شاهدیم که امکانات شهرداری به طور یکسان میان  کارمندان آن توزیع  نمی شود.اگر چه   تلاش ما این است که با راه اندازی یک تشکل صنفی به برخی از این تبعیض‌ها پایان دهیم، چندین بار نیز برای تشکیل آن اقدام کردیم، اما هر بار به بهانه‌ای مسئولان موانعی بر سر راه ما قرار می دهند که رسیدن به این هدف را  مشکل می کند، حتی در برخی موارد با درهای بسته مواجه می شویم.

سرخو نیز در پاسخ به او گفت:  باید به شوراهای اتحادیه تشکل‌های کارگری شهرداری مراجعه کنید در حال حاضر غیر از شرکت مترو و سازمان زیباسازی شهرداری تهران بدون استثناء همه بخش‌های شهرداری تشکل‌های کارگری دارند و مسائل صنفی خود را از این طریق دنبال می‌کنند. شما نیز باید پیش از هرچیز درصدد راه اندازی تشکل کارگری خود باشید. یقین داشته باشید من وهمکارانم در شورای شهر تهران  نیز  از هیچ کمکی برای رسیدن شما به این منظور دریغ نمی‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از انحراف شهرداری نسبت به برنامه‌های خود گفت: قرار بود سالیانه 30 کیلومتر مترو به بهره‌برداری برسد در حالی که طبق  اعلام شهرداری هنوز نتوانستیم به این مهم دست پیدا کنیم و از برنامه عقب هستیم. خط 7 مترو باید تا پایان سال 94 تمام می‌شد و خط 6 هم باید تا پایان سال 95 به پایان  می‌رسید در صورتی که این امر هنوز  محقق نشده است.

رئیس شورای حمل ونقل وترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه شهرداری تهران به این مسائل توجهی نمی‌کند، گفت: وقتی شهرداری از برنامه‌اش عقب است و با مشکلات بسیاری روبروست، چرا به خیریه‌ها کمک می‌کند؟ چرا باید بیش از 200 میلیارد تومان از بودجه شهرداری‌ها به خیریه‌ها پرداخت شود. چه ضرورتی برای برپایی همایش‌های غیرضروری در شهرداری وجود دارد؟

وی با بیان اینکه مترو از ضروریات شورای شهر تهران است، گفت: ضروری‌ترین اولویت شورای شهر چهارم مترو و مسائل مربوط به آن از جمله احداث خطوط جدید و نگهداری از خطوط فعلی و اتوبوسرانی است. حمل و نقل عمومی اولین اولویت اعضای شورای شهر تهران است که متاسفانه شهرداری در عمل خیلی به آن توجه ندارد.

سرخو یکی دیگر از انتقادات خود  به شهرداری را استخدام  بدون ضابطه و مقررات در مترو تهران در سال های  90 و 91 دانست و گفت:  در این سال‌ها به صورت بی‌رویه‌ای نیرو برای مترو استخدام کردند که ما نیز نسبت به این موضوع اعتراض کردیم. در حال حاضر هم  کاری که می توان  انجام داد این است که ضابطه‌ای در مترو مقرر شود تا  افرادی که در مترو استخدام می‌شوند، خود را به استانداردها جذب نیر و در این شرکت نزدیک و هماهنگ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز