خبرگزاری کار ایران

سرخو در بازدید از واحد علوم وتحقیقات تاکید کرد:

ضرورت کوچک‌سازی پروژه‌های تفکیک زباله برای کنترل آلودگی‌های زیست محیطی

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۳۵۶

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت کوچک‌سازی پروژه‌های تفکیک زباله برای کنترل آلودگی‌های زیست محیطی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو؛ عضو شورای شهر تهران در بازدید از واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از طرح‌هایی که در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت، کوچک‌سازی پروژه‌های تفکیک یا تبدیل زباله به انرژی  است که اگر این اتفاق در نقاط مختلف شهر رخ دهد؛ کنترل براشاعه آلودگی را بیشتر می‌کند.

رئیس کمیته حمل ونقل وترافیک شورای شهر تهران در ادامه افزود: متاسفانه مرکز کهریزک خودش یک مشکل زیست‌محیطی ایجاد کرده است، اگر زباله از مبدا تفکیک شود یک سرمایه است چراکه اساسا زباله را طلای کثیف می‌دانند.

در این بازدید اطلاعاتی در مورد توان علمی و دانشگاهی این واحدتحقیقاتی و شکل ساختاری و مدیریتی دانشگاه از سوی رئیس مجتمع آزمایشگاهی زکریای رازی ارائه شد و مدیر گروه آلودگی‌های زیست محیطی این واحد دانشگاهی نیز توضیحاتی درباره ایجاد یک شرکت دانش بنیان برای تبدیل زباله‌های تر به کود کمپوست با استفاده از تکنولوژی نانو ارائه داد.

تقوی، مدیر گروه آلودگی‌های زیست‌محیطی هم در توضیح بیشتر این مطلب گفت: هدف ما این است که کل فاضلاب دانشگاه را با توجه به بحران کم‌آبی که کشور با آن مواجه است، برای آبیاری فضای سبز واحد دانشگاهی استفاده کنیم که البته در این باره  رایزنی‌هایی هم با شهرداری داشته‌ایم.

مدیر گروه آلودگی‌های زیست‌محیطی همچنین خاطرنشان کرد: کشوری مانند سوئد نه تنها توانسته است، زباله‌های کشور خود را با مدیریت صحیح استفاده کند، بلکه زباله از دیگر کشورها نیز وارد می‌کند تا تولید انرژی داشته باشند ما نیز اگر بخواهیم می‌توانیم تامین سطح زباله را داشته باشیم، زیرا در این واحد دانشگاهی روزانه بیش از هزار تن زباله تولید می‌‌شود.

در ادامه برخی از دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاهی در فضایی صمیمی به طرح  و بیان مشکلات خود با سرخو پرداختند که وی نیز پس از شنیدن صحبت‌های دانشجویان اظهار امیدواری کرد که بزودی مشکلاتشان رفع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز