خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار سمنان به مناسبت هفته سلامت افتتاح شد؛

مرکز تحقیقات مطالعه سلامت مادران و فرزندان در سمنان

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۷۴۴

با حضور استاندار سمنان مرکز تحقیقات مطالعه سلامت مادران و فرزندان به مناسبت هفته سلامت افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در سومین روز از هفته سلامت و با حضور خباز استاندار سمنان، شادنوش رئیس دانشگاه، هیئت رئیسه دانشگاه و سایر مدیران و کارشناسان، مرکز تحقیقات مطالعه سلامت کودکان و مادران دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افتتاح شد.

 مهدی شادنوش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: طرح کشوری مطالعه سلامت مادران و نوزادان با هدف ارتقای سلامت جامعه آغاز شده که در آن مادران باردار به محض تشخیص بارداری زیر نظر دقیق متخصصان و مجریان این طرح قرار می گیرند و در گام اول این طرح مادر و جنین تا پنج سالگی زیر نظر قرار گرفته و دقیق ارزیابی می شوند.

وی افزود: در طرح مطالعه سلامت مادران و نوزادان هرگونه تغییر و انحرافی در مادران و جنین ارزیابی می‌شود و اقدامات لازم برای اصلاح آن انجام خواهد گرفت، این اقدامات برای دیگر کودکان سمنان در نظر گرفته می شود تا به طور کلی سلامت در جامعه بهبود و ارتقا یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان هدف نخست این طرح را مطالعه سلامت مادران و نوزادان، پیگیری دقیق و همه جانبه رشد و تکامل همه جانبه جنین و سلامت مادر دانست و تصریح کرد: هدف دوم و اصلی بررسی اتفاق ها در دوره جنینی است تا شرایط سلامت مادران و فرزندان نسل آینده از مخاطرات نجات پیدا کند.

خباز استاندار سمنان نیز در آیین افتتاح مرکز تحقیقات مطالعه سلامت مادران و نوزادان، دسترسی به سلامتی و ارتقای سطح سلامت جامعه را در گروه تلاش همه ی ارگان ها دانست و بر نقش فزاینده  بهداشت و درمان به عنوان مسئولان سلامتی جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز