خبرگزاری کار ایران

سروری در گفت‌وگو با ایلنا:

دلایل ردصلاحیت‌ اصولگرایان شورای شهر اعلام شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۵۷۳

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران درباره رد صلاحیت‌ برخی اعضای اصولگرای شورای چهارم گفت: تا آنجا که اطلاع دارم، همه این دوستان اعلام کرده‌اند که حاضرند؛ مصادیق ردصلاحیت‌شان را اعلام کنند.

پرویز سروری (رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: از نظر من این رد صلاحیت‌ها حتی از اقدام سیاسی هم بالاتر است و به تعبیری مدیریت و مهندسی انتخابات است. نیروهای انقلاب و چهره‌های رای‌آور اصولگرا را با اتهامات واهی حذف و  رد صلاحیت کردند.

 وی  با اشاره به اینکه اکثریت دوستان براساس بند "د" ماده 26 قانون انتخابات شوراها رد صلاحیت شده‌اند، گفت: این بند به معنای اظهار و ابراز وفاداری به قانون اساسی است و تاکنون به یاد ندارم کسی را به خاطر این بند رد کرده باشند.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا رد صلاحیت‌شدگان حاضر هستند، دلایل رد صلاحیت خود را منتشر کنند، افزود: من جزو ردصلاحیت‌شدگان نیستم و نمی‌توانم به این سوال پاسخ بدهم، اما تا آنجا که اطلاع دارم همه دوستان اعلام کردند که حاضرند؛ مصادیق را اعلام کنند.

سروری در پاسخ به این سوال که اگر رد صلاحیت‌ها به دلایل سیاسی بوده، چرا چهره‌های افراطی‌ و تندروی اصولگرا رد صلاحیت نشده‌اند، افزود: خجالت کشیدند چهره‌های شاخص را حدف کنند، این رفتارها نشان می‌دهد، آقایان وقتی قدرت پیدا می‌کنند؛ مستبد و دیکتاتور می‌شوند. این رفتارها غیردموکراتیک و ضد مشارکت است.

وی خاطرنشان کرد: این ردصلاحیت‌ها نشان می‌دهد که خواسته‌اند، لیست اصولگرایان را با تنش روبرو کنند و از ما زمان بگیرند تا پیروز شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز