خبرگزاری کار ایران

ابتکار خبر داد:

برنامه‌ریزی برای بازیافت پسماندهای الکترونیک/ تلفن‌‌همراه‌‌ و باتری‌ها بازیافت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۱۸۹

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از امضای تفاهم‌نامه با وزارت‌ارتباطات برای بازیافت وسایل الکترونیکی مانند تلفن‌‌همراه و باتری‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار به مناسبت روز جهانی زمین در پیامی برای همایش زمین پاک که به میزبانی سازمان محیط زیست برگزار شد، گفت: برای دستیابی به زمین پاک و تغییر وضعیت کنونی زمین، نیازمند تلاش همه آحاد و ارکان جامعه هستیم.

معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: توجه به وضعیت زمین، رهایی آن ازآلودگی‌ها و تخریب‌ها بیش از هر دوره‌ای توجه بشر را به خود جلب کرده چراکه هیچ‌گاه مخاطرات تا این حد اشکار نشده و آثار مداخلات توسعه‌ای در طبیعت از مرز هشدار و بحران عبور نکرده بود.

ابتکار ادامه داد: از دلایل مهم این وضعیت، الگوی مصرف موجود بوده که جامعه ما نیز در ابعاد مختلف درگیر آن است، مصرف آب، انرژی ، غذا و دیگر مصارف به لحاظ پایداری سرزمین و توجه به حقوق نسل‌های آینده از الگوی صحیحی پیروی نمی‌کند و نیازمند بازنگری جدی است و روز زمین پاک فرصتی برای مرور وضعیت موجود و میسر پیش رو است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست افزود: روز زمین پاک در ایران از سال‌ها قبل با فعالیت برمحور مدیریت‌مصرف، کاهش و بازیافت پسماند و زباله و پاکسازی آن از طبیعت متمرکز شده و البته در این زمینه کشور صاحب قانون مدیریت پسماند است که سال٨٣ به تصویب رسید و شامل آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی است.

ابتکار ادامه داد: در دولت یازدهم این قانون به عنوان یک اولویت در مدیریت شهری و مناطق روستایی در دستور کار قرار گرفت، طوری‌که ضمن بازنگری آن، تسهیلات و حمایت‌های مختلفی در فعالیت‌های مرتبط با مدیریت پسماند به تصویب رسیده است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: شهرداری‌ها، شوراهای شهر و روستا، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و در نهایت آحاد مردم در این موضوع نقش مهمی دارند، مشکل اصلی در مدیریت پسماند، کنترل و کاهش میزان آلودگی از مبدا و اسراف در بسیاری از موادی است که می‌توانیم پس از بازیافت دوباره آنها را استفاده کنیم اما تبدیل به دورریز و زباله می‌شوند. فعالیت‌های آموزشی هدفمند اینک در سطوح مختلف تحصیلی با موضوع مدیریت پسماند و اصلاح الگوی مصرف مورد توجه است.

وی گفت: همچنین سال ٩٢ طرح سبز - ساحل پاک بر اساس یک تفاهم‌نامه جامع با استانداری‌ها، در مسیرهای گردشگری و تفرجی شمال کشور به اجرا درآمد و مدیریت پسماندهای صنعتی و بیمارستانی نیز با جدیت و بر اساس قانون پیگیری می‌شود. امیدوارم رفتارهای فردی و گروهی و شیوه زندگی همگان نیز به کمک تحقق این مهم آید که بدون آن زمین پاک به رویایی دست نیافتنی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز