خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی خبرداد:

پرداخت تسهیلات کم بهره به سیل‌زدگان

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۳۴۸

وزیر کشور از پرداخت تسهیلات کم‌بهره ۴ یا ۵ درصدی به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل و زنجان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدارضا رحمانی‌فضلی در نشست ویژه ستاد بحران کشور در استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: در جریان سیل اخیر و در کوتاه‌ترین زمان خدمات امداد رسانی با هماهنگی استانداران، بخشداران، دهیاران و نیروهای نظامی، انتظامی و امدادرسان انجام شد و تمامی نیروها از اولین ساعات وقوع حادثه پای کار بودند.

وی اظهار کرد: تمام عوامل خدمات‌رسان با تمام امکانات در محل‌های حادثه حاضر شده و با مدیریت خوب، موضوع ساماندهی شد. در آذربایجان‌شرقی و در شهرستان آذرشهر از ۲۲ فوتی هنوز جسد سه نفر پیدا نشده و در روستای چنار در عجب شیر نیز از ۲۰ فوتی یکی از آنها پیدا نشده است.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: دو سال قبل رودخانه واقع در اراضی پایین دست چنار به طول ۲۲ کیلومتر لایروبی شده بود که این اقدام میزان خسارت‌ها را بسیار کاهش داد. از ۲۳ فروردین اطلاعیه‌های هشدار در سطح ملی از طریق رسانه‌ها داده شده بود و بیست و چهارم همین‌ماه نیز این اطلاع‌رسانی در سطح استان انجام و این موضوع نیز عاملی برای کاهش خسارت ها شد.

وزیر کشور یادآوری کرد: پیش از وقوع حادثه بسیاری از جمعیت دامی در معرض خطر از مسیر سیل خارج شد اما با این وجود هزینه‌هایی را مردم متقبل شدند که ستاد بحران برآوردهای اولیه را انجام داده و به دولت تقدیم کرده است.

رحمانی فضلی افزود: دولت نیز در نخستین اقدام نسبت به پرداخت اولیه خسارت‌ها دستور داده و در اولین جلسه دولت نیز در این زمینه تسریع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز