خبرگزاری کار ایران

میدری خبر داد:

ارائه بسته جدید حمایت غذایی به مددجویان در فصل بهار

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۲۴۰

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: یک بسته حمایت غذایی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در فصل بهار تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ احمد میدری؛ معاون رفاه اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا امسال نیز مانند سالیان گذشته بسته غذایی به افراد تحت پوشش نهادهای کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می‌شود، گفت: سه میلیون و 3 میلیون 406 هزار 633 خانوار تحت پوشش سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد هستند که از این تعداد یک میلیون و 248 هزار و 408 خانوار بسته‌های حمایت غذایی خود را دریافت کرده اند و 2 میلیون و 200 هزار خانوار هنوز نسبت به دریافت بسته‌های خود اقدام نکردند.

وی افزود: در ماه‌های بهمن و اسفند سال 94 به این افراد ابلاغ شد که نسبت به دریافت بسته‌های حمایتی غذایی خود از 7 فروشگاه بزرگ کشور اعم از فرهنگیان، رفاه ، شهروند و ... اقدام و با ارائه کارت‌های یارانه خود سبد کالای خود را دریافت کنندT ولی متاسفانه به دلیل فرارسیدن ایام نوروز و ضعف اطلاع‌رسانی تنها یک میلیون و 248 هزار و 408 خانوار تاکنون بسته‌های حمایت غذایی خود را دریافت کرده‌اند. قیمت این بسته‌های حمایت غذایی بسته به تعداد خانوار بین 30 تا 110 هزار تومان متفاوت است.

میدری تاکید کرد: سهمیه بهمن بسته‌های حمایت غذایی تا پایان اردیبهشت سال 96 و سهمیه اسفند سال 95 تا پایان خرداد 96 قابل برداشت است.

وی اعتبار اختصاص یافته به تامین بسته‌های حمایت غذایی مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد را 180 تا 200 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: منابع موجود در بانک مرکزی تاکنون به میزان 58 درصد دریافت شده و 42 درصد باقی مانده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد که کارت یارانه آنها به هر دلیلی سوخته و یا غیرقابل استفاده است، می‌توانند از این سبد خانوار بهره‌مند شوند، گفت: به محض صدور کارت جدید برای این افراد می‌توانند به فروشگاه‌های مذکور مراجعه و سبد کالای خود را دریافت کنند و نگران از دست دادن فرصت دریافت بسته‌های حمایت غذایی خود نباشند.

میدری افزود: 5 درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی شناسایی شده‌اند که این افراد از هر دو سازمان حمایتی سبد کالای خود را دریافت می‌کنند که به دلیل این همپوشانی سبدهای کالا را از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها توزیع کرده‌ایم.

وی افزود: بنا است که تبادل اطلاعاتی بین این دو سازمان از طریق الکترونیکی انجام دهیم تا مشکل موجود رفع شود.

معاون امور اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص دانش آموزان مراکز آموزشی شبانه‌روزی مشمول دریافت سبد کالا یا بسته‌های حمایتی گفت: تنها 14 درصد از دانش آموزان مراکز آموزشی شبانه‌روزی و عشایری کشور تاکنون بسته‌های حمایتی غذایی خود را دریافت کرده‌اند و مابقی باید هر چه سریعتر نسبت به دریافت این بسته‌ها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: 18 درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در استان تهران بسته‌های حمایت غذایی خود را دریافت کردند و این آمار در استان البرز 25 درصد، کهگیلویه و بویراحمد 66 درصد، ایلام 65 درصد و سمنان 25 درصد است.

میدری در پایان گفت: یک بسته حمایت غذایی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در فصل بهار به مدجویان تحویل می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز