خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

بازنشستگی ۵۰ هزار معلم در سال ۹۵/امکان انتقال نیروهای مازاد وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۱۷۷

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر ساله در وزارت آموزش وپرورش تعدادی از معلمان به افتخار بازنشستگی نائل می شوند که در سال ۹۵، حدود ۵۰ هزار نفر بازنشسته شده اند و در سال۹۶ هم همین تعداد بازنشسته پیش بینی می شود.

به گزارش ایلنا، فخرالدین دانش آشتیانی در دیدار صمیمی با دانشجو معلمان پردیس دخترانه شهید با هنر گفت: با تغییر شتاب زده نظام آموزشی از ۴-۳-۵ به ۳-۳-۶، یک پایه از مقطع متوسطه کم و یک پایه به مقطع ابتدایی اضافه شد که به دلیل عدم آمادگی زیرساخت های لازم، در دوره ابتدایی با کمبود نیرو و در مقطع متوسطه با تراکم نیرو مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه انتقال نیروهای مازاد از وزارت آموزش و پرورش به دیگر دستگاه های دولتی میسر نیست، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای سامان دهی نیروی انسانی موردنیاز خود در مقطع ابتدایی، باید از نیروهای دوره متوسطه استفاده کند که برای معلمان انتقالی، دوره آموزش ضمن خدمت پیش بینی شده است.

دانش آشتیانی ادامه داد: هر ساله در وزارت آموزش وپرورش تعدادی از معلمان به افتخار بازنشستگی نائل می شوند که در سال ۹۵، حدود ۵۰ هزار نفر بازنشسته شده اند و در سال۹۶ هم همین تعداد بازنشسته پیش بینی می شود.

عضو کابینه تدبیروامید به جذب  نیروی انسانی درآموزش و پرورش براساس مدل «بومی گزینی» اشاره کرد و افزود: باتوجه به نیاز آموزش وپرورش در هر استان برحسب مقطع  تحصیلی، جنسیت و رشته تحصیلی جذب افراد از دو روش دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد.

وی بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پس از ۴ سال درس خواندن، درآموزش وپرورش استخدام می شوند و این افراد متعهد می شوند تا ۱۰ سال نباید درخواست نقل وانتقال داشته باشند.

دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: بیشترین درخواست نقل وانتقال نیرو در آموزش وپرورش، از مناطق محروم به کلان شهرها به ویژه شهرتهران است که متأسفانه نمی‌توانیم آنها را انجام دهیم.

گفتنی است؛ درابتدای این دیدار صمیمی، دانشجومعلمان پردیس دخترانه شهید باهنر، مشکلات آموزشی و اداری خود را با وزیر آموزش وپرورش درمیان گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز