خبرگزاری کار ایران

زهرا احمدی‌پور خبر داد:

موازنه تورهای ورودی و خروجی در سال ۹۶ در دستور کار/اجرای اولین تور گردشگری دریایی در هفته‌دوم اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۹۰۵

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی گفت: موازنه تورهای ورودی و خروجی از مهم‌ترین مباحثی است که سال ۹۶ به آن می‌پردازیم.

به گزارش ایلنا، زهرا احمدی‌پور در دیدار با انجمن دفاتر خدمات گردشگری استان تهران با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در ایجاد اشتغال و تولید گفت: همه اعضای دولت و به‌ویژه شخص رئیس‌جمهوری به گردشگری به‌عنوان بخشی که می‌تواند تولید و اشتغال را در پی داشته باشد توجه دارند.

او تصریح کرد: ارزآوری، اشتغال و افزایش ثبات و امنیت ازجمله مواردی هستند که با توسعه گردشگری داخلی و خارجی به آنها دست پیدا می‌کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه حمایت از دفاتر خدمات گردشگری نیازمند برنامه‌ای منسجم و اجرای سازوکار قانونی است، تصریح کرد: تحقق معافیت از مالیات و مالیات ارزش‌افزوده که مورد درخواست دفاتر خدمات گردشگری است، باید در قالب یک طرح گنجانده شود تا امکان پیگیری آن در کمیسیون اقتصاد دولت و تصویب آن فراهم شود.

احمدی‌پور از اعضای این انجمن خواست تا موارد درخواستی خود را در قالب یک طرح آماده کنند.

اجرای اولین تور گردشگری هفته دوم اردیبهشت

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی گفت: نشست مشترک با اعضای جامعه هتل‌داران و اعضای انجمن دفاتر خدمات‌مسافرتی برای هماهنگی و مشارکت بیشتر به‌منظور برگزاری تورهای ارزان‌قیمت برگزار می‌شود.

او با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان میراث‌فرهنگی برای توسعه گردشگری دریایی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها اولین تور گردشگری دریایی هفته دوم اردیبهشت اجرا می‌شود. مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند و باید از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور بهره‌مند شوند.

ثبت‌جهانی آثار گردشگران خارجی را جذب می‌کند

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما ۱۸ جزیره بکر و زیبا در خلیج‌فارس داریم و در اواخر سال گذشته موفق شدیم دو نقطه ــ بندر سیراف و گنبد نمکی ــ را در فهرست موقت یونسکو به‌ثبت برسانیم. با ثبت این دو منطقه در فهرست میراث‌جهانی یونسکو بی‌تردید گردشگران بیشتری از کشورهای خارجی برای بازدید از این مناطق به ایران سفر خواهند کرد.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه کشور عمان برای مشارکت و اجرای تورهای گردشگری دریایی تلفیقی اعلام آمادگی کرده است، افزود: در وهله نخست، این تورها به‌صورت داخلی و برای مقاصد داخلی برگزار می‌شود.

لزوم استفاده از ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری داخلی

احمدی‌پور تأکید کرد: مدیرعامل منطقه آزاد اروند در نشست مشترکی که با هم داشتیم عنوان می‌کرد در استان خوزستان مناطقی وجود دارد که همانند شهر ونیز ایتالیا فقط باید با قایق در آنجا رفت‌وآمد کرد. باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری در کشور استفاده کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری به اجرای طرح مجتمع‌های پیش‌ساخته در کنار روستاها اشاره کرد و گفت: این مجتمع‌های خدماتی با تجهیزات پیش‌ساخته در کنار روستاها بنا خواهد شد که ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق را هم به‌دنبال خواهد داشت.

او افزود: ایجاد یک فروشگاه کوچک، سرویس‌بهداشتی، رستوران و سایر موارد موردنیاز گردشگران و مسافران در این مجتمع‌ها در دستورکار قرار می‌گیرد؛ همچنین براساس این طرح وزارت مسکن و شهرسازی در تأمین زمین برای احداث این مجتمع‌ها همکاری و مشارکت خواهند داشت.

همه باید زیر یک چتر برای توسعه گردشگری فعالیت کنند

همچنین در این جلسه اعضای انجمن دفاتر خدمات گردشگری استان تهران به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

غلامرضا اباذری، رئیس هیئت‌مدیره انجمن دفاتر خدمات گردشگری استان تهران، در این جلسه گفت: در نوروز امسال میزان شکایات از دفاتر خدمات گردشگری کاهش داشته است.

او تصریح کرد: موضوع مالیات بر ارزش‌افزوده و معافیت مالیاتی ازجمله مهم‌ترین موارد و مسائل دفاتر خدمات گردشگری است که درخواست داریم مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

اکبر غمخوار، از اعضای این انجمن، نیز با اشاره به فعالیت‌ افراد در شبکه‌های مجازی در حوزه دفاتر خدمات گردشگری گفت: ما از حضور جوانان و افراد علاقه‌مند در این حوزه استقبال می‌کنیم؛ اما فعالیت این افراد باید دارای ضابطه و قانون باشد تا مسافران دچار سردرگمی و مشکل نشوند.

سعیدی، عضو انجمن دفاتر خدمات گردشگری، نیز گفت: گردشگری صنعتی است که برای توسعه و رونق آن نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها هستیم. سازمان میراث‌فرهنگی باید نقش حاکمیتی خود را حفظ کند و سایر ارگان‌های مرتبط زیر چتر این سازمان فعالیت‌هایشان را انجام دهند.

انصاری، از دیگر اعضای این انجمن، با اشاره به اینکه تبلیغات و گردشگری از مهم‌ترین مسائل در حوزه گردشگری است، گفت: در بخش تبلیغات و گردشگری هنوز جا برای اقدامات بیشتر و مهم‌تر فراهم است؛ ما انتظار داریم سازمان میراث‌فرهنگی از حضور در نمایشگاه‌های خارجی در حوزه گردشگری بیش‌ازپیش حمایت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز