خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان امور دانشجویان:

10 درصد دانشجویان با خانواده‌هایشان مشکل دارند

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۸۴۱

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: 10 درصد دانشجویان اعلام می‌کنند با خانواده‌هایشان مشکل دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سید ابوالحسن ریاضی، معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در نشست در نشست سراسری کانون‌های همیاران سلامت روان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با رویکرد اجتماعی شدن امر پیش‌گیری در دانشگاه تهران گفت: مصرف مواد مخدر به سن ۱۳ سال رسیده است که این بیانگر نوعی ناکارآمدی در نهاد آموزش است.

وی افزود: بر اساس آمار  بیش از شصت درصد افرادی که در دانشگاه ها استعمال مواد می‌کنند، اولین تجربه مصرف مواد را در آموزش و پرورش داشته‌اند. پس عملکرد درستی در آموزش و پرورش در این زمینه نداریم. در نهاد خانواده با مسائل عدیده ای روبه رو هستیم و ده درصد دانشجویان اعلام می‌کنند با خانواده هایشان مشکل دارند. وقتی بحث احساس ناامنی مطرح است، درصد بالایی از دانشجویان احساس ناامنی می کنند و جالب است که در جامعه احساس ناامنی بیشتری نسبت به دانشگاه دارند . آخرین ارزیابی درباره سرمایه اجتماعی این است که در حال ریزش سرمایه اجتماعی هستیم.

وی افزود: با مشکل سرمایه اجتماعی روبه رو هستیم این سرمایه اجتماعی در مشارکت و صداقت و اعتماد است ما هر روز در بخش آخر با مشکل بیشتری رو به رو هستیم.

ریاضی افزود: شما بینش اجتماعی هیچ فردی را بدون درک نظری نمی‌توانید توسعه دهید همه ما با آموزش بیشتر از غنا و عمق تحلیلی بهتری برخوردار می شویم اما قرار نیست تجربه من در ‌۵۷ سالگی با شما یکی باشد. سرعت تحول شما چون نسل باهوش‌تری هستید بالاتر است.

وی افزود: گفتند سطح مداخله و امکانات دولت در حوزه مواد مخدر ده درصد است. آیا غیر از مشارکت راه دیگری هست؟  ما با فقر نشاط، خشونت ، پرخاشگری و نا امیدی نسبت به آینده روبه رو هستیم. شاهد بی برنامگی و رفتار های پر‌خطر در زمینه های مختلف نظیر رانندگی بدون گواهینامه و رانندگی در حین مصرف موداد و مشروبات الکلی هستیم.

وی تصریح کرد:طبیعی است که در دانشگاه میزان این ها کمتر از جامعه باشد چون گروهی که وارد دانشگاه شدند سالم ترین بخش جامعه بوده و این الزاما افتخاری برای دانشگاه نیست.ما با مشکل فقدان مهارت های اجتماعی در دانشگاه رو به رو هستیم به ما مهارت نه گفتن چه در مدرسه و خانواده را یاد ندادند . این فرهنگ دو رویی و اینکه من باید تصویر دیگری جز چیزی که هستم نشان دهم عوارضش را جای دیگر نشان می دهد.

ریاضی خاطرنشان کرد: آموزش عالی رشد سرسام آوری داشته که نقد زیادی به آن وارد است.چهار میلیون و سیصد هزار دانشجو داریم و شما که از هشتاد و چهار دانشگاه حضور دارید بی تردید مهمترین گروه این دانشجویان هستید. یک گروه نخبه در این میان وجود دارد که علی‌الاصول با سواد ترین هستند که در دانشگاه های دولتی هستند اهمیت این گروه در مرجع بودن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز