خبرگزاری کار ایران

معاون دانشجویی دانشگاه تهران:

وضعیت دانشجویان دچار افت تحصیلی باید پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۵۴۳

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با تاکیدبراینکه ما دنبال این هستیم که مشکل دانشجویان را کمتر کنیم، گفت: باید روی دانشجویانی که به افت تحصیلی دچار شدند، کار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به‌نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه تهران در نشست سراسری کانون‌های همیاران سلامت روان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با رویکرد اجتماعی شدن امر پیش‌گیری گفت: ما در کانون‌های سلامت روان در زمینه آموزش به دانشجویان و پیشگیری وظیفه داریم و باید قبل از اینکه هر مشکلی برای دانشجو پیش بیاید، جلوگیری شود.

وی با تاکیدبراینکه شناسایی مشکل بسیار مهم است، افزود: ما باید سعی کنیم مراکز مشاوره دانشگاه را به دانشجویان معرفی کنیم. برخی اصلا نمی‌دانند چنین مرکزی برای آنها طراحی شده است و زمانی می‌فهمند که مشکل حاد شده است. از این مراکز که با شرایط خوبی به دانشجویان سرویس می‌دهند، می‌توان به خوبی برای شناسایی و پیشگیری مشکلات استفاده کرد.

او افزود: یکی از ویژگی‌های این کانون فعالیت داوطلبانه است، این فعالیت‌ها همیشه موثرتر از آن است که ما کارکنانی را به خدمت بگیریم. اصولا دانشجویان از افراد هم سن پاسخگویی بهتری دارند. حضور دانشجویان به عنوان بازوی مراکز مشاوره مغتنم است و بهتر از نیروی کارمند است، باید از تمام روش‌های جدید و قدیم برای ارتباط با دانشجویان استفاده کنیم اول باید دانشجو به ما اعتماد کند و بداند تمام مسائل درون کانون بر اساس رازداری است هرچه در این کانون گفته می‌شود نگه داشته می‌شود و جایی درز پیدا نمی‌کند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد: کسی که بتواند یک مشکل ریاضی و فیزیک را حل کند حتما می‌تواند یک مساله اجتماعی و روانی را هم بسیار خوب حل و فصل کند فقط پیش فرض و روش کار فرق می‌کند وگرنه روش حل مساله یکی است. ما باید الگوی مناسبی را به دانشجو معرفی کنیم تا با الگوگیری روش زندگی خود را مطابق با آن پیش ببرند. ائمه و پیامبر بهترین الگو هستند افراد بزرگ در این کشور ایران اسلامی و دیگر نقاط دنیا هم می‌توانند الگوی مناسبی باشند ما دنبال این هستیم که مشکل دانشجویان را کمتر کنیم.

وی ادامه داد: بحث افت تحصیلی و بحث اقتصادی می‌تواند یکی از نقاط کلیدی باشد. این مشکلات می‌تواند زمینه ساز مشکلات در حوزه روان و سلامت باشد. باید روی دانشجویانی که به افت تحصیلی دچار شدند کار کنیم.

او با تاکید بر اینکه با حل این مشکلات قادر خواهیم بود، زندگی باکیفیت را به دانشجویان بدهیم، گفت: اگر بتوانیم مشکلات را از اطراف دانشجو کم کنیم؛ قادر خواهیم بود زندگی باکیفیتی را به دانشجویان عرضه بداریم. در جایگاهی قرار گرفتیم که در حالی که کشور و خانواده‌ها دارای مشکلات روحی و اقتصادی و اجتماعی شدند کمک ما مجموعه‌ای را ایجاد می‌کند که راه گشا باشد. امروز حلقه آخر را که بحث آموزش است پی می‌گیریم تا با اطلاعات لازم به دانشگاه‌هایمان برگردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز