خبرگزاری کار ایران

بیاناتی خبرداد:

نجات 8 شهروند همدانی از محاصره سیلاب/ انتقال محبوسان به مکان‌های امن

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۰۴۹

مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان گفت: در یک عملیات حساس و نفس‌گیر موفق شدند 8 شهروند را از محاصره سیلاب نجات دهند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا بیاناتی افزود: ساعت 16:23 دقیقه امروز سامانه 125 گزارشی از آبگرفتگی گسترده و گرفتار شدن ساکنان منزلی در بلوار بعثت دریافت کرد که با دریافت این گزارش بلافاصله اکیپ‌های امداد و نجات ایستگاه‌های مرکزی، 19 و 12 به نشانی اعلام شده در 18 متری قهرمان محدوده پل نیازمند اعزام شدند.

بیاناتی خاطرنشان کرد: آتش‌نشان‌ها با حضور در محل حادثه و بررسی موضوع مشاهده کردند تعدادی از منازل به علت بارش باران و طغیان رودخانه دچار آبگرفتگی شده و ساکنان آن درون منزل محبوس شده‌اند. آتش‌نشانان با مشاهده وضعیت با استفاده از تمام توان و تجهیزات عملیات خود را آغاز کردند و ضمن نجات افراد گرفتار در محاصره سیلاب آنان را به مکان‌های امن انتقال دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: فرشتگان نجات همدان ضمن نجات شهروندان اقدام به تخلیه آب از داخل منازل حادثه دیده کرده و از ایجاد خطر دوباره برای ساکنان آن جلوگیری کردند.

وی یادآور شد: تعدادی از آتش‌نشانان  برای جلوگیری از انحراف سیلاب به سمت منازل شهروندان با حضور در کانون حادثه با راهنمایی ماشین‌آلات سنگین شهرداری مانند بیل مکانیکی و لودر به بازگشایی مسیر رودخانه و پل نیازمند کمک کردند.

بیاناتی افزود: در این عملیات 4 ساعته که با فرماندهی و نظارت مستقیم مدیرعامل و معاون عملیات سازمان انجام شد 15 آتش‌نشان در قالب 6 اکیپ عملیاتی مشارکت داشتند و ضمن نجات جان 8 شهروند گرفتار در محاصره سیلاب از محبوس شدن افراد بیشتر جلوگیری کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه نیروهای معاونت خدمات‌شهری و امور شهر مناطق شهرداری با تمام توان برای کنترل سیلاب و جلوگیری از بروز خسارت به شهروندان وارد عمل شده و با حضور موثر خود به کنترل حادثه کردند.

بیاناتی عنوان کرد: آتش‌نشانان همدان شامگاه گذشته در 3 عملیات دیگر در مناطق جوادیه و بلوار کاشانی به یاری شهروندان شتافته و ضمن تخلیه آب از منازل آنان اقدام به ایمن‌سازی و رفع خطر از محل کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز