خبرگزاری کار ایران

مجابی خبرداد:

تشکیل مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب‌های گرد‌وغبار بین ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۰۰۷

معاون سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب‌های گرد و غبار بین ایران و عراق خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید محمد مجابی با اشاره به دیدار روز گذشته با مقامات محیط زیست عراق گفت: در این دیدار بر مطالبه ایران و تاکید دولت و سازمان حفاظت محیط زیست بر کنترل و مهار منابع گرد و غبار در کشور همسایه عراق تاکید شد.

وی افزود: در ادامه مذاکرات قبلی و تفاهم‌هایی که بین دو کشور صورت گرفته بود درخواست اجرایی‌شدن برنامه‌ها را کردیم و طرف عراقی بر تفاهم‌های قبلی با سازمان حفاظت محیط زیست ابراز علاقه و امیدواری کرد بتواند در مسیر اجرایی شدن آن گام بردارد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این دیدار طرف عراقی اعلام کرد در یک برنامه بلندمدت نسبت به غرس فراگیر نهال در مناطق مختلف عراق به‌خصوص در حاشیه کانون‌های تولید گردوغبار اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد : بر همین اساس وزارت محیط زیست عراق براساس مصوبه دولت خود از سازمان محیط زیست ایران درخواست فعالیت مشترک آموزشی و پژوهشی برای مهار گرد و غبار و کاهش آسیب‌های آن کرد که این موضوع مورد توافق طرفین قرار گرفت.

مجابی تصریح کرد: در این دیدار مقرر شد مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب‌های گرد و غبار تشکیل و راه‌اندازی شود که با توجه به مصوبه دولت عراق نسبت به انجام این موضوع امید می رود تا قبل از برگزاری اجلاس بین المللی گرد و غبار که در تیر ماه سال جاری با مشارکت سازمان ملل برگزار می شود؛ بتوانیم تفاهم لازم برای اجرایی شدن این مرکز که نقش مهمی در اجرای مشارکتی و ترویج گونه موضوع دارد عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز