خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

قالیباف تهران را مدیریت نکرد/ با درآمد هنگفت شهرداری، خروجی کار استاندارد نبود

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۶۹۴

عضو شورای شهر تهران درباره عملکرد شهرداری تهران گفت: با درآمد هنگفت شهرداری، متاسفانه خروجی کار استاندارد نبود، از همین رو نمی‌توان کارهای شهردار را مدیریت شهری اطلاق کرد، چرا که هر کسی قادر به مدیریت این چنینی شهر است.

احمد حکیمی‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: با توجه به عدم وجود تناسب بین درآمدها و هزینه‌ها رویکرد شهرداری در مدیریت شهری را اصلا موفق نمی‌دانم. با افزایش درآمدهای شهرداری و هزینه‌های آنچنانی باید خروجی‌ها بسیار بیشتر از این می‌شد. در حقیقت با بودجه‌ای که به شهرداری تعلق گرفته است، باید مسائل شهری بسیار بهتر پیگیری می‌شد.

حکیمی پور با تاکیدبراینکه مدیر موفق کسی است که با هزینه کم و مدت زمان کم کار باکیفیت و خروجی مطلوب ارائه دهد، گفت: شهردار تهران با صرف هزینه بالا و مدت طولانی ریاست بر شهرداری تهران با کیفیت پایین کار کرده است.

وی تاکید کرد: نمی‌توان کارهای شهردار را مدیریت شهری اطلاق کرد، چرا که هر کسی قادر به مدیریت این چنینی شهر است. هزینه‌ها با درآمدها نمی‌خواند، مدیریت درستی صورت نگرفته و خرج‌تراشی‌های شهرداری بسیار بالا بوده است.

حکیمی پور یکی از بزرگترین اشکالات شهرداری تهران عریض و طویل شدن این سازمان در حال حاضر دانست و گفت: در دور اول که در شورای شهر حضور داشتم، کل پرسنل شهرداری ۲۵ نفر بود، اما در حال حاضر و دوره چهارم شورای شهر شهرداری ۷۰ هزار پرسنل دارد. شهرداری باید کوچک شود تا قدرت اجرایی آن بالاتر رود.

وی افزود: شرکت خدمات شهری چون شرکت شهربان و حریم بان قرار بود که از زیرمجموعه شهرداری خارج شود نه تنها این اتفاق نیفتاد که پرسنل شهرداری بیشتر هم شد.

حکیمی پور گفت: شهرداری برای پاسخگویی به مخارج این سازمان عریض و طویل به دنبال درآمدزایی آسانی چون تراکم فروشی رفته است. تراکم فروشی درآمد سهل الوصولی و اغوا کننده‌ای است. طبق قانون، کسب درآمد توسط شهرداری بالای ۱۰۱ آیتم دارد که اگرچه خیلی از آنها بسیار قدیمی است، ولی شهرداری هیچ وقت دنبال کسب درآمد از طریق آنها نرفته است.

وی افزود: ما بارها از این مسائل در صحن شورای شهر و بسیاری از برنامه ها صحبت کردیم، ولی ما هرکاری می‌کنیم شهرداری به ما انگ کار سیاسی کردن می زند و ادعا می‌کنند که در صدد تضعیف شهردار هستیم. آنقدر در مورد این مسائل حرف زدیم زبانمان مو درآورد.

حکیمی پور خاطرنشان کرد: رویکرد مدیریت شهری مشکل دار و هزینه‌بر است و باید تغییر کند. اگر مسئله درآمدی شهری حل شود، مسئله اداره این ۷۰ هزار پرسنل نیز حل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز