خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان فارس:

کشف طلاهای مسروقه 20 میلیاردی از سارقان در شیراز

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۵۲۰

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۰ میلیارد طلای مسروقه در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "احمد علی گودرزی" ، فرمانده انتظامی استان فارس گفت: یک باب منزل متعلق به یکی از شهروندان در شیراز مورد دستبرد سارقان واقع شده که با توجه به حساسیت موضوع و ارزش بالای اموال سرقتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: اکیپی از کاراگاهان اداره عملیات ویژه از صحنه سرقت بازدید و مشخص شد سارقان با استفاده از کلید وارد منزل شده و با دستگاه برش و دیلم اقدام به تخریب سه دستگاه گاوصندوق داخل منزل کرده و محتویات آن ها را که شامل مقادیری قابل توجه طلاجات به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال و تعدادی اسناد و مدارک صاحب منزل بوده را به سرقت برده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی و فنی کاراگاهان مجرب پلیس آگاهی در این راستا سه نفر شناسایی و طی عملیات جداگانه و غافلگیرانه دستگیر و به جرم ارتکابی اقرار کردند.

سردار گودرزی گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد کلیه اموال مسروقه شامل چندین جلد سند منزل، خودرو و مدارک شناسایی ، تعداد چهار دستگاه گوشی موبایل، طلا و جواهرات گران قیمت شامل تعداد ۱۰ سرویس طلا، برلیان و الماس ، ۲۸ حلقه انگشتر ، ۱۱ حلقه دستبند تک پوش و النگو ، ۱۰ رشته زنجیر و گردنبند ، ۱۰ جفت گوشواره و ۵ عدد مدال و پلاک طلا کشف شد.

وی ادامه داد: در یک پرونده دیگر نیز مأموران پلیس آگاهی دو نفر سارق منزل را شناسایی و دستگیر و اموال به سرقت رفته شامل دو کیلو گرم طلا ،چهار دستگاه ال ای دی، ‌۱۶عدد ساعت مچی، تعدادی فرش های دست بافت و مقداری وسائل دیگر به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال کشف کردند.

این مقام انتظامی با هشدار به شهروندان در خصوص عدم نگهداری مقادیر زیاد طلا خصوصاً اموال با ارزش در منزل، گفت: توصیه می شود شهروندان در زمان مسافرت حتما آن ها را در صندوق امانات نگهداری و در حد امکان منزل را مجهز به دوربین های مدار بسته کنند.

سردار گودرزی دستگیری اعضای باند سارقان اماکن و کشف ۳۰ فقره سرقت، دستگیری اعضای باند سارقان منزل و کشف ۱۰ فقره سرقت، دستگیری سارق و کشف ۴۲ فقره کیف قاپی، دستگیری سارق و کشف ۶۰ فقره سرقت درون خودرو، کشف دو فقره قتل و انهدام سه باند کلاهبرداری را از دیگر اقدامات مهم پلیس آگاهی استان در سال جدید عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر استان از ابتدای سال جاری تا کنون،گفت: در این مدت بیش از ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و تعداد یک هزار و ۱۹۷ نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار گودرزی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۳۰ دستگاه خودرو در این راستا توقیف و حدود ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است؛ همچنین در این خصوص ۱۱۲ فقره پرونده تشکیل و ۲۲۵ نفر متهم دستگیر شده اند.

وی به دستگیری یک کلاهبردار آگهی دهنده پرداخت تسهیلات بانکی در سایت دیوار اشاره کرد و افزود: در پی وصول چندین فقره مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی ، بررسی های لازم انجام و مشخص شد فردی با جعل عنوان و به نام یک شرکت جعلی اقدام به درج آگهی در سایت دیوار تحت عنوان پرداخت تسهیلات بانکی با سود کم بهره کرده و پس از اخذ وجه از شکات ، دیگر پاسخگو نبوده و متواری شده است.

سردار گودرزی افزود: اقدامات تکمیلی ، فنی و اطلاعاتی لازم انجام و متهم طی اقدامی غافلگیرانه در شیراز دستگیر شد؛ تاکنون بیش از ۵۰ نفر از شکات شناسایی و متهم نیز به همراه پرونده به دادسرا اعزام شد.

فرمانده انتظامی فارس در بخش پایانی سخنان خود، به اقدامات پلیس فارس در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: با تمهیدات ویژه ای که با همکاری سایر نهادهای مربوطه انجام گرفت، تلفات جاده ای در این ایام ۴۸ درصد کاهش و کشفیات سرقت ۸۸ درصد افزایش داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس نظر سنجی از مسافران نوروزی و گردشگران خارجی، ۹۵ درصد حضور پلیس و ۹۳ درصد نحوه برخورد و رفتار پلیس را کاملا مناسب ارزیابی کردند.

سردار گودرزی خاطر نشان کرد: یک هزار و ۱۶۵ دقیقه مصاحبه رادیویی و تلویزیونی توسط پلیس در ایام نوروز انجام گرفت که حدود یک سوم مصاحبه های کل نیروی انتظامی در سطح کشور را به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز