خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته حقوقی جراحان عمومی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

درآمدهای میلیونی فقط مختص برخی پرشکان در رشته‌های لوکس است

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۱۷۵

رییس کمیته حقوقی جراحان عمومی ایران گفت: درآمدهای میلیونی اکثریت پرشکان را شامل نمی‌شود و فقط مختص برخی از پزشکان بارز و شناخته شده در رشته‌های لوکس است.

علی اکبر پیروی حسینی، رییس کمیته حقوقی جراحان عمومی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت کشور گفت: چالش‌هایی در حوزه بهداشت کشور وجود دارد که بسیار ساده است و با کمی اراده سیاسی می‌توان‌ آنها را حل کرد. این مشکلات مربوط به برخی مدیران میانی وزارت بهداشت و وزارت رفاه اجتماعی است که با اندکی تعامل قابل حل است.

رییس کمیته حقوقی جراحان عمومی ایران با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از نقاط قوت وزارت بهداشت دولت تدبیر و امید است، گفت: طرح تحول سلامت بر پیشانی اقدامات مثبت دولت قرار دارد که توانست در زمینه‌های بسیاری روندهای غلط پیشین را اصلاح کند. به نوعی که در دولت روحانی هزینه‌کرد مردم در بیمارستان‌ها به ۱۰ درصد رسید. می‌توان گفت که با شروع این طرح بسیاری از مشکلات مانند زیرمیزی حل شد و شاهد حضور مستمر پزشکان در مناطق محروم و به روز رسانی بخش خصوصی بودیم، البته هنوز با استاندارد‌های جهانی فاصله داریم.

مشاور رییس سازمان نظام پزشکی کشور در اعتراض به انتقادهای صورت گرفته از درآمدهای بالای برخی جراحان ادامه داد: متاسفانه برخی افراد که دنبال کمرنگ کردن اقدامات وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت بودند، درآمد بالای برخی جراحان و پزشکان را مطرح کردند که تنها در مورد برخی از پزشکان بارز و شناخته شده در رشته‌های لوکس مصداق پیدا می‌کند و به هیچ وجه شامل اکثریت پزشکان نمی‌شود.

وی افزود: جراحان کل کشور حدود ۱۰ هزار نفر هستند، که نیمی از این تعداد جراح عمومی هستند و علی‌رغم مسئولیت بالا در هنگام عمل جراحی و سروکار داشتن با جراحی‌های حساس دستمزد بسیار پایینی دریافت می‌کنند. برای مثال با افزایش ۳۰۰ درصدی تعرفه‌ها یک جراح عمومی از  ٣٠٠ هزار تومان دستمزد آپاندیسیت حدود "نصف" آن را پس از شش ماه دریافت می‌کند.

پیروی حسینی با بیان نارضایتی جراحان از کاهش تعرفه جراحی و بیهوشی توسط شورای عالی بیمه‌ها گفت: متاسفانه شورای عالی بیمه که در وزارت رفاه تشکیل می‌شود، پیشنهاد کاهش تعرفه‌های جراحی و بیهوشی را داده‌اند و این در حالی است که ما در سایر حوزه‌ها با افزایش تعرفه‌ها روبه‌رو هستیم. این موضوع بی‌شک باعث دلسردی جراحان و پزشکان خواهد شد و این پیشنهاد نمی‌تواند محصولی در بر داشته باشد.

رییس کمیته حقوقی جراحان عمومی ایران در خصوص نظارتی که بر عملکرد جراحان و پزشکان کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در ایران نسبت به سایر کشورها نظارت بیشتری بر عملکرد پزشکان وجود دارد، زیرا یک فرد بیمار که در مراحل درمانی با پزشک خود به مشکلاتی برخورد کرده است به طور هم زمان می‌تواند از طریق چند مرجع قضایی مانند دادسرا، سازمان نظام پزشکی، پزشکی قانونی، دادسرای ویژه جرایم پزشکی و معاونت‌های درمانی از یک پزشک شکایت کند.

مشاور رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به متعدد بودن مراکز قضایی برای شکایت از پزشکان گفت: این تعدد در فضای عمومی کشور فشار روانی زیادی به جراحان و پزشکان وارد می‌کند که قطعا در فعالیت‌ها آنها نقش منفی خواهد داشت. می‌توان این پیشنهاد را مطرح کرد که قوه قضاییه به همراه وزارت بهداشت لایحه‌ای برای قضازدایی در حوزه بهداشت تهیه کنند. بسیاری از پزشکان و جراحان در محل کار خود با بیمارانی برخورد دارند که با وضعیت اورژانسی به آنها مراجعه می‌کنند و در این شرایط بررسی و درمان بیمار کار پر استرسی است که خوشبختانه در اکثر مواقع با موفقیت همراه خواهد شد.

 حسینی در پاسخ به اینکه عملکرد وزیر بهداشت را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: وزارت بهداشت دولت تدبیر و امید به اندازه ۲۰ سال توانست در حوزه بهداشت و درمان کشور فعالیت مثبت انجام دهد که این موضوع مورد تایید دوست و دشمن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز