خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

از هر ۱۰ دانش‌آموز ۹ نفر مشکل دندان دارند

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۱۲۸

وزیر بهداشت با بیان این که طی پنج نوبت در طی دو سال طرح تحول سلامت دهان و دندان، حدود ۳۶ میلیون بار خدمت دندان ارائه شده است، گفت: در بررسی های دو سال گذشته تنها ۵ درصد دانش آموزان ابتدایی دندان سالم داشتند اما در حال حاضر و با ارائه این خدمات این عدد به ۱۱ درصد افزایش یافته است که البته هنوز مطلوب نیست.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی صبح امروز در مراسم افتتاح مرحله دوم وارنیش فلوراید در یکی از مدارس تهران ضمن تشکر از همراهی وزارت آموزش و پرورش در اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دانش آموزان ابتدایی، گفت: ایرانیان در سنین ۳۵ تا ۴۵ سال بیش از ۱۳ دندان پوسیده و افتاده دارند و این در حالی است که در سایر کشورها کمتر از ۴ است.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که مراقبت از دندان در سنین ۶ تا ۱۲ سالگی باعث می شود در بزرگسالی دندان پوسیده وجود نداشته باشد، افزود: با دوبار مسواک روزانه و کاهش مصرف موادشیرین می توان به مقدار زیادی از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کرد، چرا که فلوراید درون خمیردندان باعث می شود ۴۵ درصد از پوسیدگی جلوگیری شود.

دکتر هاشمی افزود: طرح وارنیش فلوراید می تواند در پاک کردن باقیمانده های مواد شیرینی بر روی دندان ها بسیار تاثیر گذار باشد .

وزیر بهداشت با بیان این که طی پنج نوبت در دو سال طرح تحول سلامت دهان و دندان، حدود ۳۶ میلیون بار خدمت دندان ارائه شده است، افزود: در دو سال گذشته تنها ۵ درصد دانش آموزان ابتدایی دندان سالم داشتند اما در حال حاضر با ارائه این خدمات این عدد به ۱۱ درصد افزایش یافته است که البته هنوز مطلوب نیست.

به گفته دکتر هاشمی، از هر ۱۰ نفر ۹ نفر مشکل دندان دارند.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که به جای هزینه کردن برای درمان دندان می توان با دوبار مسواک روزانه و خوردن کمتر مواد شیرین از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کرد، افزود: در راستای طرح وارنیش فلوراید در این دو سال، ۴۵ هزار نفر برای این‌منظور آموزش دیده اند.

گفتنی است در افتتاحییه مرحله دوم وارنیش فلوراید تراپی در برنامه کشوری سلامت دهان و دندان مدارس که همزمان با دومین سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان و روز دندانپزشکی برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش، معاون بهداشت وزارت بهداشت، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز