خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا:

کشف شهر باستانی در فهرج تکذیب شد/ آنجا فقط سکونت‌گاه بوده است

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۶۶۸

مدیر روابط عمومی اداره کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کرمان با تکذیب کشف شهر باستانی در فهرج گفت: بررسی باستانان شناسی نشان می‌دهد که آنجا فقط سکونت‌گاهی متعلق به دوره تاریخی اسلامی بوده است.

محمد مهدی افضلی، مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره پدیدار شدن شهر باستانی در شهرستان فهرج بر اثر طوفان سنگین شن گفت: وجود این شهر باستانی در واقع ادعای فرماندار این شهرستان است و از لحاظ علمی مورد تایید مسئولان میراث فرهنگی استان نیست. آنجا تنها یک سکونتگاه قدیمی مربوط به دوره تاریخی اسلامی است.

افضلی گفت: روزی که این خبر در رسانه‌ها منتشر شد، ما اولین گروه باستان‌شناسی را به منطقه اعزام کردیم و مشخص شد، این ادعا مبنی بر وجود شهر باستانی صحت ندارد و اطلاعاتی که از بقایای دیواره‌های آن به دست آمده نشان داده که آنجا تنها یک سکونتگاه قدیمی مربوط به دوره تاریخی اسلامی است و قدمت آنها مربوط به دوره ساسانی نیست.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان گفت: بقایای سفال‌های شکسته موجود در محل نشان می‌دهد که مردم در آنجا زندگی می کردند.

وی افزود: برای بررسی این مکان و فهمیدن مساحت این سکونتگاه نیاز است که گروه های دوم و سوم باستان شناسی با تجهیزات کافی به محل بروند. هنوز به دلیل پایان نیافتن مراحل بررسی تخمینی از میزان وسعت آن نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز