خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس مدیریت شهری:

گزارش پلاسکو حلقه مفقوده دارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۴۹۱

یک کارشناس مدیریت شهری با اشاره به انتشار گزارش هیئت بررسی حادثه پلاسکو این گزارش را توضیح واضحات دانست و گفت: آنچه از این گزارش به نظر می‌رسد، این است که حادثه پلاسکو بیشتر از آنکه به جهت سهل‌انگاری و بی‌توجهی‌ها صورت گرفته باشد براساس یک حادثه طبیعی بوده که احتمال آن در هر زمان و هر مکان دیگری وجود دارد؛ اما باید بدانیم که مردم به دنبال مقصر این حادثه هستند.

به گزارش ایلنا،‌ غلامرضا کاظمی با بیان این مطلب تاکید کرد: از زمان بروز حادثه پلاسکو زنگ خطر اتفاقات مشابه در تهران به صدا درآمده، اما متاسفانه هنوز هم هیچ یک از سیاست‌های مدیریتی در راستای پیشگیری از تکرار این حادثه تغییر نکرده است.

وی افزود: باید بپذیریم که مجموعه مدیریت شهری بیش و پیش از هر ارگان یا سازمان دیگری وظیفه نظارت، حفظ و ارتقای ایمنی شهر را برعهده دارد، اما در کمال تاسف می‌بینیم که هم در صحبت‌های مدیران و هم در این گزارش این وظیفه آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

این کارشناس مدیریت شهری تصریح کرد: مدیریت بحران در کلانشهری مثل تهران یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مسئولیت‌هاست و شکی نیست که اگر مجموعه مدیریت شهری در تمام سال‌های گذشته با اتکا به علم مدیریت بحران راه‌های پیشگیری از بروز چنین حوادثی را پیش بینی می‌کردند، اکنون شاهد رخدادهایی نظیر حادثه پلاسکو نبودیم.

کاظمی در ادامه با اشاره به زلزله اخیر خراسان رضوی گفت: کافی است لحظه‌ای تصور کنیم اتفاق مشهد در تهران رخ دهد، در چنین شرایطی است که اهمیت مدیریت بحران شهری بیش از پیش روشن می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز