خبرگزاری کار ایران

در پی ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه؛

۴۸۵ زندانی ندامتگاه تهران‌بزرگ به مرخصی نوروزی رفتند

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۱۰۰

۴۸۵ نفر از مددجویان واجدالشرایط مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ در ایام عید از این مرخصی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ، در پی ابلاغ بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر اعطای مرخصی ویژه به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و با توجه به سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر حمایت از خانواده‌های زندانیان ۴۸۵ نفر از مددجویان واجدالشرایط مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ در ایام عید از این مرخصی بهره‌مند شدند.

ولیپور معاون قضایی و اجرای احکام مجتمع با اشاره بر تأثیر اعطای مرخصی به زندانیان در بازسازگاری اجتماعی آنان بیان داشت: با توجه به بار روانی حضور مددجویان در کنار خانواده‌های خود این بخشنامه جهت اعطای مرخصی ۱۵ روزه در دو بخش برای زندانیان واجدالشرایط بخشنامه موصوف شامل زندانیان محکوم به حبس و کسانی که صرفاً به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی در حبس به سر می‌برند صادر شده است که غالباً این مرخصی به مدت ۱۵ روز دیگر از سوی مقامات قضایی مربوطه قابل تمدید خواهد بود تا زندانیان در ایام نوروز در کنار خانواده‌های خود حضور داشته باشند.

وی افزود: مطابق این بخشنامه با بررسی و شناسایی دقیق زندانیان واجد شرایط دستورالعمل ابلاغی ریاست قوه قضاییه به تعداد ۳۵ نفر از افرادی که باقیمانده حبس آنها کمتر از شش ماه یا صرفاً باقی مانده جزای نقدی آنان تا پنجاه میلیون ریال بوده با هماهنگی مراجع قضایی ذیربط و قضات دایره نظارت بر زندان مرخصی منتهی به آزادی اعطاء گردیده است.

لازم است ذکر شود که با توجه به طرح طبقه‌بندی زندانیان، نیمی از جمعیت کیفری مجتمع مستثنی از مفاد بخشنامه ابلاغی فوق‌الذکر بوده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز