خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا اظهار کرد:

کاهش ۴ درصدی فوتی‌ها بر اثر حوادث جاده‌ای در نوروز ۹۶

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۸۹۶

علی‌رغم افزایش حجم سفرهای نوروزی و شرایط ناپایدار جوی؛ امسال شاهد کاهش چهار درصدی فوتی‌ها و پنج درصدی مجروحان حوادث رانندگی در مرحله اول طرح نوروزی در کشور بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت پلیس، جانشین فرمانده ناجا نوروز امسال را یکی از امن ترین نوروزهای چند سال اخیر دانست و از کاهش 6 درصدی جرایم خشن در کشور طی ایام تعطیلات خبر داد.

سردار "اسکندر مؤمنی" در قرارگاه نوروزی پلیس فارس، ضمن تبریک سال نو و با آرزوی سالی همراه با عزت، امنیت و آرامش برای همه مردم ایران اسلامی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 500 هزار نفر از دستگاه های مختلف از جمله پلیس وظیفه ایجاد امنیت و آرامش و همچنین خدمت رسانی به مسافران نوروزی را بر عهده دارند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به کاهش حدود 6 درصدی جرایم خشن در کشور طی ایام نوروز تصریح کرد: علی رغم افزایش حجم سفرهای نوروزی و شرایط ناپایدار جوی شاهد کاهش چهار درصدی فوتی ها و پنج درصدی مجروحان حوادث رانندگی در مرحله اول طرح نوروزی در کشور بوده ایم.

این مقام انتظامی نوروز امسال را یکی از امن ترین نوروزهای چند سال اخیر عنوان کرد و افزود: از همه دستگاه های امنیت ساز و خدمت رسان که در این ایام همه تلاش خود را به کار بسته اند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه میزان کاهش سوانح و حوادث رانندگی در استان فارس بیشتر از میانگین کل کشور است، گفت: جان باختگان حوادث ترافیکی در استان فارس طی ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد کاهش داشته است.

سردار مؤمنی با بیان اینکه شاخص های امنیتی در استان بهبود یافته است، کاهش 20 درصدی سرقت منزل، کاهش 10 درصدی سرقت خودرو و لوازم آن را از دیگر توفیقات پلیس فارس در نوروز امسال عنوان کرد.

جانشین فرمانده ناجا میانگین واژگونی خودرو در حوادث رانندگی در کشور را 40 درصد اعلام کرد و افزود: این آمار در استان فارس 54 درصد را به خود اختصاص داده است که این موضوع می تواند دلایلی همچون سرعت زیاد در شرایط نامساعد جوی و همچنین خستگی و خواب آلودگی رانندگان داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال های 84 و 85 با وجود حدود هفت میلیون خودرو در کشور 28 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دادند این در حالی است که در سال 95 و با وجود بیش از 19 میلیون خودرو میزان کشته ها 16 هزار نفر بوده است.

سردار مومنی گفت: البته این تعداد کشته ها به هیچ وجه در شأن مردم کشور ما نیست و همه دستگاه های مربوطه باید در راستای کاهش این آمار اقدامات خود را انجام دهند.

جانشین فرمانده ناجا در پایان با مهم شمردن موج دوم سفرهای نوروزی و زمان بازگشت مسافران، افزود: در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است و بیش از 27 هزار گشت پلیس و 30 فروند بالگرد برای کنترل محورهای مواصلاتی پیش بینی شده است.

سردار "احمد علی گودرزی" فرمانده انتظامی استان نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به راه اندازی 431 ایستگاه نوروزی پلیس در استان برای خدمات رسانی به مسافران، افزود: با برگزاری جلسات متعدد در قرارگاه امام علی (ع) هماهنگی های لازم در راستای خدمات رسانی به مسافران نوروزی صورت گرفته است.

وی گفت: در این ایام بیش از 12 هزار نیروی پلیس و دو هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده در استان به کارگیری شده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز کشفیات کل سرقت ها در استان 45 درصد افزایش داشته است.

در ابتدای این مراسم " محمد علی افشانی" استاندار فارس طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات فرمانده انتظامی استان و کارکنان زیر مجموعه در راستای تأمین نظم و امنیت تعطیلات نوروزی، افزود: نیروی انتظامی استان با کاردانی و تدبیر، اقدامات خود را انجام می دهد و در این راستا هماهنگی بسیار مطلوبی بین همه دستگاه های و نهادها در سطح استان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز