خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور:

نجات عشایر سیل‌زده کرمان/ بارش شدید باران در 3 استان کشور

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۵۹۵

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در اکثر محور های استان های هرمزگان، فارس و کرمان شاهد بارندگی خواهیم بود که به مسافران توصیه می شود به هشدار های مدیریت بحران کشور توجه کنند.

به گزارش ایلنا، بهنام سعیدی، معاون پیش بینی و پیشگیری و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور؛ پیرامون شدت بارش ها و وقوع سیل در استان های بوشهر، خراسان رضوی، فارس، هرمزگان و کرمان اظهار داشت:در اکثر محورهای استان های هرمزگان، فارس و بخش هایی از کرمان شاهد بارش باران خواهیم بود و امروز صبح شاهد بارندگی در استان های خراسان رضوی، فارس و هرمزگان،چهارمحال و بختیاری محور گوهرنگ_ مسجد سلیمان، کرمان محور شهر بابک، اصفهان محور نایین بودیم.

وی افزود: همچنین شاهد مه گرفتگی  و کاهش دید در خراسان رضوی محورهای مشهد- نیشابور، مشهد- تربت حیدریه و مشهد- کلات بودیم.

سخنگوی مدیریت بحران کشور بیان داشت: در جنوب استان کرمان در منطقه جازموریان حد فاصل قلعه گنج-رودبار تعدادی از عشایر به دلیل سیل و بالا آمدن آب گرفتار شده بودند که سازمان مدیریت بحران به کمک نیروهای هلال احمر، استانداری و نیروهای نظامی عملیات امداد و نجات به این عشایر ارایه شد و به مناطق امن فرستاده شدند.

سعیدی بیان داشت: 15 استان از جمله ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند که  یک هزار و 388 تن امدادرسانی شدند و 47 تن هم نجات یافتند و 21 خودرو از میان سیلاب رها سازی شد.

وی در رابطه با عملیات برف و کولاک امدادگران از سوم تا پنجم فروردین ماه، گفت: طی این مدت 11 استان از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، گیلان، لرستان و مازندران تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند که همچنین 4 هزار و 722 تن متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شدند و 222 تن هم اسکان اضطراری یافتند و 512 خودرو از میان برف رها سازی شد.

سعیدی تاکید کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش باران و وقوع سیل در تعدادی از استان های کشور به مسافران توصیه می شود که در مناطقی که بارندگی وجود دارد به دلیل لغزندگی جاده ها با سرعت مطمئنه حرکت کنند و احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در مناطقی که احتمال سیلاب وجود دارد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها به جد خودداری کنند و در مسیر حرکت خود به اطلاعیه هایی که توسط  صدا و سیما و مسئولان محلی داده می شود، توجه کنند و از ایمن بودن خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی مدیریت بحران گفت: مسافران نوروزی امکانات لازم از جمله البسه گرم، زنجیرچرخ و غذا همراه داشته باشند تا سفر خوبی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز