خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور:

تاکنون ۲۰۵هزار و ۲۰۴ نفر در انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۵۱۴

سخنگوی وزارت کشور گفت: تا این لحظه ۲۰۵ هزار و ۲۰۴ نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلمان سامانی؛ سخنگوی وزارت کشور که در فرمانداری تهران حاضر شده بود در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: کلید واژه انتخابات رعایت قانون است. یک سری ویژگی‌ها در قانون در خصوص انتخابات وجود دارد که باید به آنها تمکین کرد.

سخنگوی وزارت کشور  ادامه داد: درخواست ما از نامزدها این است که قوانین انتخابات را به خوبی مطالعه کنند. یکی از مهمترین این قوانین زمان تبلیغات انتخاباتی و نوع آن است. از مرداد ماه سال گذشته آموزش به مجریان انتخابات را آغاز کردیم و پس از امتحان آنها را تایید کردیم. جزوه ای هم در خدمت نامزدهای انتخابات قرار خواهیم داد تا آنها با حقوقی که در اختیار دارند آشنا شوند.

سامانی با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان تا این لحظه افزود: تا این لحظه ۲۰۵ هزار و ۲۰۴ نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کردند و این آخرین آماری است که به دست من رسید. تعداد نامزدها نسبت به دوره گذشته یک و هشت دهم افزایش داشته است.

وی افزود: ما از افرادی که حضور خود را در انتخابات موثر می‌دانند دعوت می‌کنیم تا در صحنه حاضر شوند و با شرکت خود فرصت انتخاب را برای مردم به وجود آورند.

وی در مورد تایید صلاحیت ها ادامه داد: تایید صلاحیت‌ها باید بی طرفانه و شفاف باشد. بررسی صلاحیت ها باید طبق قانون و کاملا محرمانه انجام شود و افشای هرگونه اطلاعات تحت هر شرایط ممنوع است.

سخنگوی وزارت کشور در پایان گفت: دستگاه های اجرایی طبق قانون مکلف هستند که نیروهای خود را در اختیار وزارت کشور قرار دهند و همه دستگاه‌ها نیز همکاری مناسبی داشتند همچنین از صدا و سیما درخواست داریم که اخبار مربوط به انتخابات را بیشتر پوشش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز