خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان خبر داد:

نجات 110 هموطنِ محصور در جازموریان/ ادامه جست‌وجوها برای یافتن محصورشدگان دیگر

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۴۱۳

تیم‌های واکنش سریع و امدادی جمعیت هلال‌احمر کرمان در چهار روز گذشته و به دنبال طغیان جازموریان؛ لحظه‌ای دست از امدادرسانی نکشیده و تنها در کمتر از 24 ساعت گذشته موفق به نجات 110 تن از دیگر هموطنان محصور در جازموریان شده‌اند.

به گزارش ایلنا، علی گنج‌کریمی با اعلام این خبر گفت: جست‌وجوها برای نجات سایر محصوران در جازموریان ادامه دارد؛ اما از آنجا که این منطقه بسیار وسیع است و بیشتر افراد به صورت فصلی و برای تغذیه دام‌های خود در این منطقه حاضر شدند؛ لذا هیچ‌ اطلاعات دقیقی از تعداد ساکنان منطقه وجود ندارد و هلال‌احمر نیز همچنان در منطقه در حال جست‌جو برای یافتن محصوران است.

وی با اعلام انجام 4 سورتی پرواز برای نجات محصوران در منطقه جازموریان، افزود: متاسفانه به علت شرایط جوی نامساعد کمک‌رسانی با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو است و با همه اینها 10 تیم امدادی شامل 32 نفر از شهرهای بم، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، کهنوج، جیرفت و عنبر آباد ، کرمان 2 تیم واکنش سریع هلال‌احمر در 4 روز گذشته بی‌وقفه در حال جست‌وجو برای یافتن محصور شدگان در جازموریان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان با اعلام امدادرسانی به 90 خانوار، اظهار کرد: تا کنون 450 تن از هموطنان از خدمات امدادی لازم بهره برده و 50 تن نیز اسکان اضطراری داده شدند و قریب به 100 تخته پتو و 350 قوطی کنسرو میان متاثران توزیع شده است.

به گفته وی برای نجات هموطنان محصو در جازموریان تا کنون 10 خودرو مجهز و کمک‌دار و 2 دستگاه آمبولانس به کار گرفته شده است.

وی با اظهار تاسف از بی‌توجهی مردم منطقه به هشدارهای هلال‌احمر و نمایندگان سازمان مدیریت بحران، اظهار کرد: متاسفانه محاصره شدگان به اختیار خود و برای حفظ و نگهداری دام‌ها، حاضر به ترک منطقه نشدند.

لازم به ذکر است حوضهٔ آبریز جازموریان از شمال توسط کوه‌های لاله‌زار، جبال بارز و کوه شهسواران از حوضهٔ آبریز کویر لوت، و از جنوب توسط رشته کوه‌های زاگرس (کوه‌های بشاگرد) از حوضهٔ آبریز دریای عمان و خلیج فارس جدا می‌شود و بخشی از اراضی این حوضه را مناطق کوهستانی دشتها و کوهپایه‌ها و باتلاقها و شوره‌زارها تشکیل می‌دهد و به سبب فقدان پوشش گیاهی مناسب در اراضی حوضه، به هنگام بارندگی سیلاب‌های شدیدی به راه می‌افتد که باعث می‌شود تا آبهای حاصل از بارندگی کمتر در زمین نفوذ کند و لذا بارش‌های اخیر در سراسر کشور، منجر به طغیان این حوضه آبگیر شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز