خبرگزاری کار ایران

سرخو در جمع خبرنگاران:

برخورد با مفاسد مالی برای نمایندگان بدون هزینه نیست/ شهرداری معوقات تامین اجتماعی را پرداخت نکرده است

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۲۶۲

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: در شورای پنجم فردی باید به عنوان شهردار انتخاب شود که بتواند عقب‌ماندگی‌های برنامه پنج ساله شهرداری تهران را جبران کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو پس از ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره عملکرد شورای چهارم و اولویت‌های شورای پنجم، گفت: باتوجه به اینکه هم اکنون زمان نام نویسی برای شورای پنجم است، قطعا هر کسی که وارد شورا شود، فارغ از سلایق مختلفی که دارند، احتمالا برنامه پنج ساله شهرداری را مرور خواهند کرد و درصورتی که ایرادی در آن نبینند، شهرداری را انتخاب خواهندکرد که بتواند این عقب ماندگی‌ها در برنامه را جبران کند.

رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: بعضی برنامه‌ها که در شورای چهارم به تصویب رسید، در شورای پنجم نیز ادامه خواهد یافت که از جمله کمک به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، تلاش در جهت کاهش آلاینده ها، کمک به اینکه شهر تهران به شهر دوستدار کودک تبدیل شود، قابل اشاره است.

او گفت: باتوجه با اینکه هرم سنی شهروندان به سمت کهنسالی می رود، باید به سمتی برویم که شهر و به ویژه معابر شهری مناسب حال آنها باشد.

سرخو ادامه داد: برنامه هایی که در شورای چهارم به تصویب رسید، علی القاعده در دوره پنجم هم ادامه می‌یابد که از جمله می‌توان به موضوع توجه به محیط زیست و درختان تهران، کمک به کاهش آلاینده ها از طرق مختلف همچون توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه متروی تهران اشاره کرد.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره عملکرد این فراکسیون اعلام کرد: در شورای چهارم، بجز کمیسیون ها و تشکل های رسمی به اتفاق آقایان حکیمی پور، حافظی، حقانی و سالاری فراکسیون کارگری را راه اندازی کردیم و دو هدف را در این دوره برای خود تدوین کردیم که عبارت بود از رسیدگی به امور کارگران شهرداری تهران و دیگری رسیدگی به امور کارگران شهر تهران.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: باتوجه به مشکلات بسیار زیادی که کارگران شهرداری تهران درخصوص یکسان سازی مزایا و فوق العاده‌هایی که دریافت می کنند یا کار سخت و زیان آور شناخته شدن کار کارگران بهشت زهرا، آتش نشانی و بازیافت، داشتند کمتر امکان رسیدگی به امور دیگر کارگران آنچنان میسر نشد و قصد داریم ان شاءالله در دوره پنجم این امور را در اولویت قرار دهیم.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر چهارم توضیح داد: کار یکسان‌سازی مزایای کارگران شهرداری تهران محقق شد و در مورد شناسایی این مشاغل به عنوان کار سخت و زیان آور در مورد کارگران سازمان بازیافت، بخش‌هایی از بهشت زهرا و آتش‌نشانی به انجام رسید و همینطور مشکلات بیمه‌ای کارکنان روزنامه همشهری را مرتفع کردیم و امیدواریم در آینده نیز این مسیر را ادامه دهیم.

او در پاسخ به سوالی درباره عدم پرداخت بیمه آتش نشانان پلاسکو از سوی تامین اجتماعی اعلام کرد: بیمه سازمان تامین اجتماعی ارتباطی به بیمه حوادث ندارد. در واقع بیمه تامین اجتماعی مربوط به حق بیمه و بیمه درمانی کارگران و بازنشستگی آنان است و ارتباطی به بیمه حوادث ندارد و با این حال، بیمه آتش نشانان پرداخت شده و با وجود اینکه معوقات تامین اجتماعی از سوی شهرداری تهران پرداخت نشده، سازمان تامین اجتماعی تعهدات خود در قبال آتش‌نشانان انجام داده و فارغ از آن، هزینه‌های پس از فوت و وام هایی که میسر بوده را پرداخت کرده و مصوبات جدیدی نیز در این راستا داشته است.

او در پاسخ سوال دیگری درباره عملکرد اعضای شورای چهارم گفت: اقدام بنده در مورد ارائه گزارش عملکرد این بود که چنین رویکردی تبدیل به فرهنگ شود و همه مسئولان میزان تحقق اهداف و برنامه های خود را به مردم گزارش دهند.

سرخو یادآور شد: در این گزارش عملکرد علاوه بر وظایفی که در کمیته حمل و نقل و ترافیک داشتم، اقدامات خود اعم از تدوین و تهیه برنامه پنج ساله شهرداری و نیز پیگیری های سالانه شورای شهر را ارائه کردم.

او افزود: همچنین عملکردمان در فراکسیون کارگری را بیان کردم و درباره بازدید از مناطق، دیدار با خانواده‌های محترم شهدا و همچنین تذکرها و نطق قبل از دستورمان در صحن شورا را ارائه کردیم.

این عضو شورای شهر یادآور شد: فارغ از اینکه چه کسانی عضو شورای پنجم باشد و چه کسی شهردار تهران، باید اعضا در بحث نظارت از یکدیگر حمایت کنند.

او خاطرنشان کرد:  در دوره چهارم در مورد کمیته تحقیق و تفحص یا بررسی‌های ویژه رای گیری‌هایی داشتیم که متاسفانه رای لازم را کسب نکرد.

سرخو در عین حال تصریح کرد: با کمال تاسف برخورد با فسادهای مالی و تخلفات برای نمایندگان مردم چه در مجلس و چه شورای شهر بدون هزینه نیست و کسانی که وارد شورای پنجم می شوند باید این مسئله را مدنظر قرار دهند. کسانی که می‌خواهند با مظاهر گوناگون فساد برخورد کنند، باید خود را آماده کنند که آماج تهمت‌ها و تخریب‌ها قرار بگیرند که این مشکل در شورای چهارم نیز وجود داشت.

او گفت: با اینکه اعتقادی به افشاگری در صحن علنی نداشته و ندارم و هرگز نیز از هیچکس نام نبرده‌ام، اما در همین حد هم گاهی برخی برنمی‌تابند با برخوردها و پرخاش‌های ناهنجار واکنش نشان می‌دهند. ما نباید در شورای شهر شاهد چنین هنجارشکنی‌هایی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز